TRNOVÁ, Eva. Komiksy ve výuce chemie (Cartoons in Instruction of Chemistry). Media4u Magazine. Hradec Králové: Ing. Jan Chromý, Ph.D., Praha, 2012, vol. 9, X4, p. 119-123. ISSN 1214-9187.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komiksy ve výuce chemie
Name in Czech Komiksy ve výuce chemie
Name (in English) Cartoons in Instruction of Chemistry
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Media4u Magazine, Hradec Králové, Ing. Jan Chromý, Ph.D., Praha, 2012, 1214-9187.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00062471
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) komiksy; výhody a nevýhody využití komiksů
Keywords in English cartoons; advantages and disadvantages of using cartoons
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 13/3/2013 11:21.
Abstract
Použití komiksů v oblasti vzdělávání, včetně výuky chemie, je stále více populární. Jejich grafická forma vyhovuje Net Generaci, která má vyšší vizuální gramotnost, a její členové jsou intuitivními vizuálními komunikátory. Snáze si tedy osvojují abstraktní pojmy, jestliže se pro jejich vysvětlení používají komiksy jako učební pomůcka. K vytvoření komiksů lze využít ICT. Na základě design-based výzkumu jsme zjistili, že využití komiksů zvyšuje efektivitu výuky. V návaznosti na tato zjištění přinášíme několik způsobů využití komiksů ve výuce chemie.
Abstract (in English)
The use of cartoons is becoming more popular in education including instruction of chemistry. Their graphical form is suitable for the Net Generation that has the ability to read visual images and its members are intuitive visual communicators. So abstract concepts are often easier to grasp when cartoon is used as a teaching tool. ICT is being used to create cartoons. Based on the design-based research, we found that the use of cartoons increases the efficiency of educational process. Building on these findings, we bring several ways of using cartoons in teaching chemistry.
PrintDisplayed: 27/9/2024 19:15