TRNOVÁ, Eva. Komiksy ve výuce chemie. Media4u Magazine. Hradec Králové: Ing. Jan Chromý, Ph.D., Praha, 2012, roč. 9, X4, s. 119-123. ISSN 1214-9187.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komiksy ve výuce chemie
Název česky Komiksy ve výuce chemie
Název anglicky Cartoons in Instruction of Chemistry
Autoři TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Media4u Magazine, Hradec Králové, Ing. Jan Chromý, Ph.D., Praha, 2012, 1214-9187.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00062471
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky komiksy; výhody a nevýhody využití komiksů
Klíčová slova anglicky cartoons; advantages and disadvantages of using cartoons
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Změněno: 13. 3. 2013 11:21.
Anotace
Použití komiksů v oblasti vzdělávání, včetně výuky chemie, je stále více populární. Jejich grafická forma vyhovuje Net Generaci, která má vyšší vizuální gramotnost, a její členové jsou intuitivními vizuálními komunikátory. Snáze si tedy osvojují abstraktní pojmy, jestliže se pro jejich vysvětlení používají komiksy jako učební pomůcka. K vytvoření komiksů lze využít ICT. Na základě design-based výzkumu jsme zjistili, že využití komiksů zvyšuje efektivitu výuky. V návaznosti na tato zjištění přinášíme několik způsobů využití komiksů ve výuce chemie.
Anotace anglicky
The use of cartoons is becoming more popular in education including instruction of chemistry. Their graphical form is suitable for the Net Generation that has the ability to read visual images and its members are intuitive visual communicators. So abstract concepts are often easier to grasp when cartoon is used as a teaching tool. ICT is being used to create cartoons. Based on the design-based research, we found that the use of cartoons increases the efficiency of educational process. Building on these findings, we bring several ways of using cartoons in teaching chemistry.
VytisknoutZobrazeno: 14. 8. 2022 00:27