Detailed Information on Publication Record
2012
Prožívání smyslu života a hodnoty studentů humanitních oborů – výsledky první části pilotní studie
ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava, Jitka BALÁŠOVÁ, Ladislava BLAŽKOVÁ, Jana FIALKOVÁ, Adam HORVÁTH et. al.Basic information
Original name
Prožívání smyslu života a hodnoty studentů humanitních oborů – výsledky první části pilotní studie
Name in Czech
Prožívání smyslu života a hodnoty studentů humanitních oborů – výsledky první části pilotní studie
Name (in English)
Experiencing of meaning of life and values of students of humanities – results of the first part of the pilot study
Authors
ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jitka BALÁŠOVÁ (203 Czech Republic), Ladislava BLAŽKOVÁ (203 Czech Republic), Jana FIALKOVÁ (203 Czech Republic), Adam HORVÁTH (203 Czech Republic), Marta KARABOVÁ (703 Slovakia), Iveta KRÁČMAROVÁ (203 Czech Republic), Ivan LUHOVÝ (703 Slovakia), Jan MACHÁČEK (203 Czech Republic), Jitka MOZOROVÁ (203 Czech Republic), Eliška OCHMANOVÁ (203 Czech Republic), Helena POLÁKOVÁ (203 Czech Republic), Zuzana POSPÍŠILOVÁ (203 Czech Republic) and Alžběta WURMOVÁ (203 Czech Republic)
Edition
Psychoterapie, Brno, Fakulta sociálních studií MU, 2012, 1802-3983
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14230/12:00062558
Organization unit
Faculty of Social Studies
Keywords (in Czech)
Logoterapie; existenciální analýza; smysl; hodnoty; studium
Keywords in English
Logotherapy; existential analysis; meaning; values; study
Tags
Reviewed
Změněno: 14/1/2016 00:03, Dipl.-Theol. Univ. Stanislava Ševčíková, MBA, Ph.D.
V originále
Cílem předkládaného příspěvku je předložit odborné veřejnosti analýzu, jak skupina studentů humanitních oborů vnímá smysl života a hodnoty (tvůrčí, zážitkové a postojové) kategorizované z vlastních písemných prací v kurzu Logoterapie a existenciální analýza. Studující společně s vyučující z nich následně provedli kvalitativní obsahovou analýzu prizmatem konceptu logoterapie a existenciální analýzy. Prostřednictvím této analýzy jsou předloženy názory vybrané skupiny studujících humanitních oborů a vyvozeny důsledky pro pedagogickou praxi.
In English
The goal of presented paper is to present to the public the reflexion of perception of meaning of life and values (creative, experiental attitudinal) cathegorised of own written reflections of the course Logotherapy and existential analysis. Students and the teacher than carried out the qualitative content analysis with the prism of logotherapy and existential analysis. Through the analysis there are submitted the opinions of the limited group of students of humanities and deduced the conclusions for teaching praxis.