J 2012

Prožívání smyslu života a hodnoty studentů humanitních oborů – výsledky první části pilotní studie

ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava, Jitka BALÁŠOVÁ, Ladislava BLAŽKOVÁ, Jana FIALKOVÁ, Adam HORVÁTH et. al.

Basic information

Original name

Prožívání smyslu života a hodnoty studentů humanitních oborů – výsledky první části pilotní studie

Name in Czech

Prožívání smyslu života a hodnoty studentů humanitních oborů – výsledky první části pilotní studie

Name (in English)

Experiencing of meaning of life and values of students of humanities – results of the first part of the pilot study

Authors

ŠEVČÍKOVÁ, Stanislava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jitka BALÁŠOVÁ (203 Czech Republic), Ladislava BLAŽKOVÁ (203 Czech Republic), Jana FIALKOVÁ (203 Czech Republic), Adam HORVÁTH (203 Czech Republic), Marta KARABOVÁ (703 Slovakia), Iveta KRÁČMAROVÁ (203 Czech Republic), Ivan LUHOVÝ (703 Slovakia), Jan MACHÁČEK (203 Czech Republic), Jitka MOZOROVÁ (203 Czech Republic), Eliška OCHMANOVÁ (203 Czech Republic), Helena POLÁKOVÁ (203 Czech Republic), Zuzana POSPÍŠILOVÁ (203 Czech Republic) and Alžběta WURMOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Psychoterapie, Brno, Fakulta sociálních studií MU, 2012, 1802-3983

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14230/12:00062558

Organization unit

Faculty of Social Studies

Keywords (in Czech)

Logoterapie; existenciální analýza; smysl; hodnoty; studium

Keywords in English

Logotherapy; existential analysis; meaning; values; study

Tags

Reviewed

Abstract

V originále

Cílem předkládaného příspěvku je předložit odborné veřejnosti analýzu, jak skupina studentů humanitních oborů vnímá smysl života a hodnoty (tvůrčí, zážitkové a postojové) kategorizované z vlastních písemných prací v kurzu Logoterapie a existenciální analýza. Studující společně s vyučující z nich následně provedli kvalitativní obsahovou analýzu prizmatem konceptu logoterapie a existenciální analýzy. Prostřednictvím této analýzy jsou předloženy názory vybrané skupiny studujících humanitních oborů a vyvozeny důsledky pro pedagogickou praxi.

In English

The goal of presented paper is to present to the public the reflexion of perception of meaning of life and values (creative, experiental attitudinal) cathegorised of own written reflections of the course Logotherapy and existential analysis. Students and the teacher than carried out the qualitative content analysis with the prism of logotherapy and existential analysis. Through the analysis there are submitted the opinions of the limited group of students of humanities and deduced the conclusions for teaching praxis.