Informační systém MU
MEDKOVÁ, Ivana. Motivace nadaných žáků prostřednictvím řešení problémových úloh ve výuce fyziky na ZŠ (Motivation of talented pupils by solving problem tasks in physics education at the basic schools). In Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách. 2012. ISBN 978-80-210-5884-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivace nadaných žáků prostřednictvím řešení problémových úloh ve výuce fyziky na ZŠ
Name in Czech Motivace nadaných žáků prostřednictvím řešení problémových úloh ve výuce fyziky na ZŠ
Name (in English) Motivation of talented pupils by solving problem tasks in physics education at the basic schools
Authors MEDKOVÁ, Ivana.
Edition Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách, 2012.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Conference abstract
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5884-2
Keywords (in Czech) nadaný žák, motivace, problémové úlohy, výuka fyziky, videostudie.
Keywords in English talented pupils, motivation, problem tasks, physics education, videostudy
Changed by Changed by: Mgr. Ivana Medková, Ph.D., učo 63881. Changed: 1/3/2013 10:43.
Abstract
V příspěvku se zabýváme možnostmi rozvíjení a motivace nadaných žáků během výuky fyziky. Podrobněji se pak zabýváme využíváním problémových úloh, včetně úloh experimentálního charakteru, které umožňují nadaným žákům objevovat nová fakta a skutečnosti. Na základě našeho výzkumu se však ukázalo, že žáci nemají k řešení těchto typů úloh během výuky fyziky dostatek příležitostí. Proto uvádíme několik možných způsobů, jak můžeme tyto úlohy nadaným žákům zadávat, a doplňujeme je konkrétními ukázkami.
Abstract (in English)
Our contribution is focused on the possibilities of development and motivation of talented pupils in physics education. We performed the detailed examination of the importance of the application of problem tasks, including the experimental tasks that enable talented students to discover new facts and reality. The results of our research revealed that the pupils have not enough opportunities to get in touch with such tasks. Therefore, we suggest several ways how to help the pupils to develop their knowledge, and show the practical examples.
Displayed: 18/7/2024 10:32