PROCHÁZKOVÁ, Lucie. Sonderschulwesen in der Tschechischen Republik (Special Education in the Czech Republic). Lernen konkret. Bildung im Förderschwerpunkt geistige Entwicklung. Braunschweig: Westermann, 2012, 31. Jhg., 3/2012, p. 14-16. ISSN 0722-1843.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sonderschulwesen in der Tschechischen Republik
Name in Czech Speciální školství v České republice
Name (in English) Special Education in the Czech Republic
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lucie.
Edition Lernen konkret. Bildung im Förderschwerpunkt geistige Entwicklung, Braunschweig, Westermann, 2012, 0722-1843.
Other information
Original language German
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) vzdělávání; žáci s mentálním postižením; historie; speciální školy; RVP; přípravný stupeň
Keywords in English education; pupils with intellectual disability; history; special schools; educational programmes; school preparation level
Tags International impact
Changed by Changed by: PhDr. Lucie Procházková, Ph.D., učo 20097. Changed: 20/2/2013 17:03.
Abstract
In der Tschechischen Republik kam es in den letzten zwei Jahrzehnten zu vielen Änderungen, die Menschen mit Behinderung betreffen. In diesem Text wird nach einem kurzen Blick in die Geschichte die aktuelle Situation im Sonderschulwesen und im Bereich der Bildung von Schülern mit geistiger Behinderung dargestellt.
Abstract (in Czech)
V České republice došlo v posledních dvou desetiletí k řadě změn, které se týkají osob s postižením. V tomto textu je po krátkém pohledu do historie představena aktuální situace ve speciálním školství a v oblasti vzdělávání žáků s mentálním postižením.
Abstract (in English)
There were a lot of changes in the Czech Republic in the last two decades which concern people with disabilities. After a short view to the history the current situation in the special education and in the field of education of pupils with intellectual disability is introduced in this text.
PrintDisplayed: 27/9/2022 19:55