D 2013

Systém pro optimalizaci medicínského kurikula

KOMENDA, Martin

Basic information

Original name

Systém pro optimalizaci medicínského kurikula

Name in Czech

Systém pro optimalizaci medicínského kurikula

Name (in English)

System for optimization of medical curriculum

Authors

Edition

Brno, 9. letní škola aplikované informatiky, p. 41-44, 162 pp. 2013

Publisher

Muni Press

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Medicine

ISBN

978-80-210-6058-6

Keywords (in Czech)

vzdělávání optimalizace medicínské kurikulum webové technologie

Keywords in English

education optimization medical curriculum web based technology

Tags

Reviewed
Změněno: 17/1/2013 22:51, RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA

Abstract

V originále

V příspěvku je představena zcela nová a původní metodika optimalizace medicínských osnov v rámci terciárního vzdělávání s využitím outcome-based přístupu a aplikace moderních informačních a komunikačních technologií. Existující publikovaná řešení se zaměřují na kurikulum pouze z určitého pohledu a nabízí agendu spolu s vybranými funkcemi, které se snaží zpřístupnit v přehledné formě studentů a pedagogů dané instituce. Nicméně komplexní nástroj, který by současně zahrnoval všechny prvky spojené s globální optimalizací kurikula včetně detailního parametrického popisu až na úroveň samotných tematicky ucelených bloků výuky prozatím neexistuje. Záměrem je tedy navrhnout zcela nový webově orientovaný nástroj včetně propracované metodiky, který podpoří optimalizaci medicínského kurikula s využitím outcome-based přístupu.

In English

In the contribution a brand new and original medical curriculum optimization methodology within tertiary education will be described by adopting an outcome-based approach and applying modern IT and communication technologies. Existing solutions that have been published are focused on the curriculum only from a certain perspective, offering the agenda together with selected functionalities and making an effort to provide them to students and teachers of the respective institution in a transparent format. However, there still does not exist a complex instrument that would cover all elements connected with global curriculum optimization, including a detailed parametric description down to the level of learning units. The aim is to create a new web-oriented tool included advanced methodology, which provides optimization of medical curriculum using learning outcome approach.

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0042, interní kód MU
Name: OPTIMED-optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: horizontální a vertikální propojení, inovace a efektivita pro praxi (Acronym: OPTIMED)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education