KOMENDA, Martin. Systém pro optimalizaci medicínského kurikula (System for optimization of medical curriculum). In Jiří Hřebíček, Jan Minister, Tomáš Pitner. 9. letní škola aplikované informatiky. Brno: Muni Press, 2013, p. 41-44, 162 pp. ISBN 978-80-210-6058-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Systém pro optimalizaci medicínského kurikula
Name in Czech Systém pro optimalizaci medicínského kurikula
Name (in English) System for optimization of medical curriculum
Authors KOMENDA, Martin.
Edition Brno, 9. letní škola aplikované informatiky, p. 41-44, 162 pp. 2013.
Publisher Muni Press
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Medicine
ISBN 978-80-210-6058-6
Keywords (in Czech) vzdělávání optimalizace medicínské kurikulum webové technologie
Keywords in English education optimization medical curriculum web based technology
Tags Reviewed
Changed by Changed by: RNDr. Martin Komenda, Ph.D., MBA, učo 98951. Changed: 17/1/2013 22:51.
Abstract
V příspěvku je představena zcela nová a původní metodika optimalizace medicínských osnov v rámci terciárního vzdělávání s využitím outcome-based přístupu a aplikace moderních informačních a komunikačních technologií. Existující publikovaná řešení se zaměřují na kurikulum pouze z určitého pohledu a nabízí agendu spolu s vybranými funkcemi, které se snaží zpřístupnit v přehledné formě studentů a pedagogů dané instituce. Nicméně komplexní nástroj, který by současně zahrnoval všechny prvky spojené s globální optimalizací kurikula včetně detailního parametrického popisu až na úroveň samotných tematicky ucelených bloků výuky prozatím neexistuje. Záměrem je tedy navrhnout zcela nový webově orientovaný nástroj včetně propracované metodiky, který podpoří optimalizaci medicínského kurikula s využitím outcome-based přístupu.
Abstract (in English)
In the contribution a brand new and original medical curriculum optimization methodology within tertiary education will be described by adopting an outcome-based approach and applying modern IT and communication technologies. Existing solutions that have been published are focused on the curriculum only from a certain perspective, offering the agenda together with selected functionalities and making an effort to provide them to students and teachers of the respective institution in a transparent format. However, there still does not exist a complex instrument that would cover all elements connected with global curriculum optimization, including a detailed parametric description down to the level of learning units. The aim is to create a new web-oriented tool included advanced methodology, which provides optimization of medical curriculum using learning outcome approach.
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0042, interní kód MUName: OPTIMED-optimalizovaná výuka všeobecného lékařství: horizontální a vertikální propojení, inovace a efektivita pro praxi (Acronym: OPTIMED)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education
PrintDisplayed: 11/7/2024 02:15