PROCHÁZKOVÁ, Lucie. G-Schule in der Tschechischen Republik (School for pupils with intellectual disability in the Czech Republic). Lernen konkret. Bildung im Förderschwerpunkt geistige Entwicklung. Braunschweig: Westermann, 2012, 31. Jhg., 3/2012, p. 17-19. ISSN 0722-1843.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name G-Schule in der Tschechischen Republik
Name in Czech Škola pro žáky s mentálním postižením v České republice
Name (in English) School for pupils with intellectual disability in the Czech Republic
Authors PROCHÁZKOVÁ, Lucie.
Edition Lernen konkret. Bildung im Förderschwerpunkt geistige Entwicklung, Braunschweig, Westermann, 2012, 0722-1843.
Other information
Original language German
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Germany
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) základní škola speciální; žáci s mentálním postižením; canisterapie; podmínky pro vzdělávání a podporu
Keywords in English special primary school; pupils with intellectual disability; canistherapy; conditions for education and support
Tags International impact
Changed by Changed by: PhDr. Lucie Procházková, Ph.D., učo 20097. Changed: 20. 2. 2013 17:03.
Abstract
Schülerinnen und Schüler mit geistiger Behinderung können in der Tschechischen Republik in eine allgemeine Schule integriert werden oder eine Sonderschule besuchen. In diesem Text wird eine konkrete tschechische Schule vorgestellt, die Struktur, Bildungsprogramme, Bedingungen und Unterstützungsmassnahmen wie z.B. die Canistherapie.
Abstract (in Czech)
Žákyně a žáci s mentálním postižením mohou být v České republice integrováni do běžné školy nebo navštěvovat speciální školu. V tomto textu je představena konkrétní česká škola, její struktura, vzdělávací programy, podmínky a podpůrná opatření jako např. canisterapie.
Abstract (in English)
Pupils with intellectual disability in the Czech Republic can be either integrated in the mainstream school or they attend a special school. One particular Czech school is introduced in this text, the structure, educational programmes, conditions and support possibilities like canistherapy.
PrintDisplayed: 1. 7. 2022 04:44