PANČOCHA, Karel a Lenka SLEPIČKOVÁ. Postoje k osobám s postižením u obecné populace ČR. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. 1. vyd. Brno: Paido, 2012, s. 41-50. ISBN 978-80-7315-235-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Postoje k osobám s postižením u obecné populace ČR
Název česky Postoje k osobám s postižením u obecné populace ČR
Název anglicky Attitudes of General Public towards People with Disabilities in the Czech Republic
Autoři PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) a Lenka SLEPIČKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. od s. 41-50, 10 s. 2012.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00062830
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-235-2
Klíčová slova česky postoje k lidem s postižením; inkluze; zdravotní postižení; Česká republika
Klíčová slova anglicky attitudes toward people with disabilities; inclusion; disability; Czech Republic
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 18. 3. 2013 09:42.
Anotace
Tato kapitola analyzuje kontext inkluzivních procesů v České republice skrze postoje obecné populace k lidem se zdravotním postižením. V našem výzkumu, provedeném v prosinci 2011, bylo využito adaptované verze Bogardusovy škály sociální distance. Výzkum byl proveden na reprezentativním vzorku české populace ve věku patnáct a více let. Otázky se zaměřily na získání informací o třech typech zdravotního postižení (tělesného, mentálního a smyslového). Analyzována byla míra akceptace osob se zdravotním postižením ve vzdělávacím kontextu a obecná míra akceptace osob s různým typem postižení. Výsledky ukazují větší míru akceptace u respondentů nižšího věku a vyššího vzdělání.
Anotace anglicky
This chapter analyzes the context of inclusive processes in the Czech Republic through attitudes of the general public towards people with disabilities. In our research, carried out in December 2011, we administered an adapted version of Bogardus scale of social distance to a representative sample of Czech population aged 15 and more. The questions were aimed to provide information about three types of disabilities (Physical, Intellectual and Sensory). The analysis looked closely at the level of acceptance in educational settings and also at focus on generational comparison. Data showed more positive and accepting attitudes in younger and more educated groups of population.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 30. 9. 2024 19:05