Detailed Information on Publication Record
2012
Indikátory inkluze v kontextu vzdělávací individualizace a diferenciace: školní vzdělávací programy a realita výuky
FILOVÁ, Hana, Jiří HAVEL and Jana KRATOCHVÍLOVÁBasic information
Original name
Indikátory inkluze v kontextu vzdělávací individualizace a diferenciace: školní vzdělávací programy a realita výuky
Name (in English)
Indicators of Educational Inclusion in the Context of Individualization and Differentiation: School Curriculum and Teaching Reality
Authors
FILOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiří HAVEL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. p. 71-81, 11 pp. 2012
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00062832
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-235-2
Keywords (in Czech)
Vzdělávací inkluze; individualizace; diferenciace; školní vzdělávací program; indikátory inkluze; vyučování; učení; speciální vzdělávací potřeby; podpora při učení; vzdělávací výsledky; úspěch; hodnocení a sebehodnocení.
Keywords in English
Educational inclusion; individualization; differentiation; school education program; indicators of inclusion; teaching; learning; special educational needs; support for learning; learning outcomes; success; assessment and self-assessment.
Tags
Reviewed
Změněno: 26/3/2013 22:17, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
V originále
Kapitola zpracovává problematiku uplatňování vzdělávací individualizace a diferenciace v inkluzivní primární škole. Cílem výzkumu je porovnání záměrů a cílů inkluze v ŠVP vybraných škol s reálným stavem ve výuce na základě pozorování prostřednictvím sledování vybraných indikátorů, které jsme vymezili z položek Rámce pro sebehodnocení škol. Uspokojování speciálních vzdělávacích potřeb žáků je chápáno jako podmínka pedagogické práce v heterogenním společenství třídy. Výsledek by měl přispět k argumentaci vzdělávací inkluze v primární škole.
In English
This chapter deals with the application of educational individualization and differentiation in inclusive primary school. The research objective is to compare the aims and intention of inclusion in the SEP of choosen schools with the real situation in the classrooms, based on observations by monitoring selected indicators, which we defined from Framework for school self-evaluation. Satisfying of special educational needs of pupils is seen as a condition for academic work in the community of heterogenous class. The result of this work should contribute to argumentation of educational inclusion in the primary school.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|