FILOVÁ, Hana, Jiří HAVEL and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Indikátory inkluze v kontextu vzdělávací individualizace a diferenciace: školní vzdělávací programy a realita výuky (Indicators of Educational Inclusion in the Context of Individualization and Differentiation: School Curriculum and Teaching Reality). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. 1st ed. Brno: Paido, 2012, p. 71-81. ISBN 978-80-7315-235-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Indikátory inkluze v kontextu vzdělávací individualizace a diferenciace: školní vzdělávací programy a realita výuky
Name (in English) Indicators of Educational Inclusion in the Context of Individualization and Differentiation: School Curriculum and Teaching Reality
Authors FILOVÁ, Hana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiří HAVEL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. p. 71-81, 11 pp. 2012.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00062832
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-235-2
Keywords (in Czech) Vzdělávací inkluze; individualizace; diferenciace; školní vzdělávací program; indikátory inkluze; vyučování; učení; speciální vzdělávací potřeby; podpora při učení; vzdělávací výsledky; úspěch; hodnocení a sebehodnocení.
Keywords in English Educational inclusion; individualization; differentiation; school education program; indicators of inclusion; teaching; learning; special educational needs; support for learning; learning outcomes; success; assessment and self-assessment.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Changed: 26/3/2013 22:17.
Abstract
Kapitola zpracovává problematiku uplatňování vzdělávací individualizace a diferenciace v inkluzivní primární škole. Cílem výzkumu je porovnání záměrů a cílů inkluze v ŠVP vybraných škol s reálným stavem ve výuce na základě pozorování prostřednictvím sledování vybraných indikátorů, které jsme vymezili z položek Rámce pro sebehodnocení škol. Uspokojování speciálních vzdělávacích potřeb žáků je chápáno jako podmínka pedagogické práce v heterogenním společenství třídy. Výsledek by měl přispět k argumentaci vzdělávací inkluze v primární škole.
Abstract (in English)
This chapter deals with the application of educational individualization and differentiation in inclusive primary school. The research objective is to compare the aims and intention of inclusion in the SEP of choosen schools with the real situation in the classrooms, based on observations by monitoring selected indicators, which we defined from Framework for school self-evaluation. Satisfying of special educational needs of pupils is seen as a condition for academic work in the community of heterogenous class. The result of this work should contribute to argumentation of educational inclusion in the primary school.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/5/2024 03:42