KLENKOVÁ, Jiřina. Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání (Acquiring Competences to Support Natural Development of Communication Skills of Children in Preschool Education). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. 1st ed. Brno: Paido, 2012, p. 95-108. ISBN 978-80-7315-235-2. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1081943, author = {Klenková, Jiřina}, address = {Brno}, booktitle = {Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI.}, edition = {1.}, keywords = {speech development; the support of speech development; impaired speech development; impaired communication ability; speech therapy prevention; speech therapy}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-235-2}, pages = {95-108}, publisher = {Paido}, title = {Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1081943 AU - Klenková, Jiřina PY - 2012 TI - Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání VL - Neuveden PB - Paido CY - Brno SN - 9788073152352 KW - speech development KW - the support of speech development KW - impaired speech development KW - impaired communication ability KW - speech therapy prevention KW - speech therapy N2 - V kapitole je prezentováno výzkumné šetření, které bylo realizováno u pedagogů předškolních zařízení s cílem zjistit, zda se zabývají ve své pedagogické činnosti logopedickou prevencí. Do preventivních opatření v rámci ovlivňování přirozeného vývoje řečových a jazykových složek se řadí i ovlivňování vývoje výslovnosti hlásek a předcházení odchylkám ve vývoji artikulace. Byla zjišťována artikulace hlásek u dětí ve čtyřech věkových kategoriích před nástupem do školy, a to u dětí tří až šestiletých s cílem zjistit, jaký je stav vývoje výslovnosti. Nesprávná výslovnost hlásek je častým důvodem odkladu školní docházky dětí a následně i určitých obtíží ve vzdělávacím procesu po zahájení školní docházky. ER -
KLENKOVÁ, Jiřina. Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání (Acquiring Competences to Support Natural Development of Communication Skills of Children in Preschool Education). In \textit{Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI.}. 1st ed. Brno: Paido, 2012, p.~95-108. ISBN~978-80-7315-235-2.
|