KLENKOVÁ, Jiřina. Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. 1. vyd. Brno: Paido, 2012, s. 95-108. ISBN 978-80-7315-235-2. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1081943, author = {Klenková, Jiřina}, address = {Brno}, booktitle = {Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI.}, edition = {1.}, keywords = {speech development; the support of speech development; impaired speech development; impaired communication ability; speech therapy prevention; speech therapy}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-235-2}, pages = {95-108}, publisher = {Paido}, title = {Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1081943 AU - Klenková, Jiřina PY - 2012 TI - Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání VL - Neuveden PB - Paido CY - Brno SN - 9788073152352 KW - speech development KW - the support of speech development KW - impaired speech development KW - impaired communication ability KW - speech therapy prevention KW - speech therapy N2 - V kapitole je prezentováno výzkumné šetření, které bylo realizováno u pedagogů předškolních zařízení s cílem zjistit, zda se zabývají ve své pedagogické činnosti logopedickou prevencí. Do preventivních opatření v rámci ovlivňování přirozeného vývoje řečových a jazykových složek se řadí i ovlivňování vývoje výslovnosti hlásek a předcházení odchylkám ve vývoji artikulace. Byla zjišťována artikulace hlásek u dětí ve čtyřech věkových kategoriích před nástupem do školy, a to u dětí tří až šestiletých s cílem zjistit, jaký je stav vývoje výslovnosti. Nesprávná výslovnost hlásek je častým důvodem odkladu školní docházky dětí a následně i určitých obtíží ve vzdělávacím procesu po zahájení školní docházky. ER -
KLENKOVÁ, Jiřina. Získávání kompetencí k podpoře přirozeného vývoje komunikačních dovedností dětí v předškolním vzdělávání. In \textit{Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI.}. 1. vyd. Brno: Paido, 2012, s.~95-108. ISBN~978-80-7315-235-2.
|