BARTOŇOVÁ, Miroslava. Analýza stavu inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základním vzdělávání (Analysis of Inclusion of Pupils with Mild Intellectual Disabilities in Compulsory Education). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. 1st ed. Brno: Paido, 2012, p. 191-207. ISBN 978-80-7315-235-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza stavu inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základním vzdělávání
Name in Czech Analýza stavu inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základním vzdělávání
Name (in English) Analysis of Inclusion of Pupils with Mild Intellectual Disabilities in Compulsory Education
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. p. 191-207, 17 pp. 2012.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00062838
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-235-2
Keywords (in Czech) vzdělávání inkluze pedagog žák s lehkým mentálním postižením kvantitativní výzkum dotazník školní prostředí
Keywords in English education inclusion teacher pupil with mild mental disabilities quanititative research depth interview school environment
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 23/2/2013 12:38.
Abstract
Kapitola prezentuje kvantitativní výzkumné šetření zaměřené na analýzu inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Cílem výzkumného šetření bylo popsat faktory a podpůrná opatření, ovlivňující proces inkluze žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách v České republice.
Abstract (in English)
The article presents qualitative research focused on an analysis of inclusion of pupils with mild mental disabilities. The aim of the research was to describe factors and support measures, affecting the process of integration inclusion of pupils with mild mental disabilities in primary school in the Czech republic.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 15/6/2024 12:13