Detailed Information on Publication Record
2012
Okolnosti volby studijní/profesní cesty u žáků se sociálním znevýhodněním
FRIEDMANN, Zdeněk and Bohumíra LAZAROVÁBasic information
Original name
Okolnosti volby studijní/profesní cesty u žáků se sociálním znevýhodněním
Name in Czech
Okolnosti volby studijní/profesní cesty u žáků se sociálním znevýhodněním
Name (in English)
Circumstances of Academic/Professional Choice in Pupils with Social Disadvantage
Authors
FRIEDMANN, Zdeněk (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities. p. 83-94, 12 pp. 2012
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00062850
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-236-9
Keywords (in Czech)
žáci se sociálním handicapem, profesní přání, vliv rodičů na volbu školy/profese, romský původ
Keywords in English
pupils with a social disadvantage; professional aspirations; the role of parents in the academic/professional choice; Romany origin
Tags
Reviewed
Změněno: 26/10/2016 10:46, doc. PhDr. Bohumíra Lazarová, Ph.D.
V originále
Text přináší dílčí výsledky z výzkumu realizovaného v rámci výzkumného záměru MSM0021622443 s názvem Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (2007-2013). Autoři popisují a interpretují data z kvantitativního šetření, které bylo zaměřeno na zjišťování některých specifik volby studijní/pracovní cesty u žáků se sociálním handicapem (znevýhodněním). Pozornost je věnována především vztahu mezi rizikovými faktory sociálního znevýhodnění a okolnostem, případně vlivům, které často hrají roli v procesu rozhodování.
In English
The text presents selected results of a research conducted within a research project of the Ministry of Education, Youth and Sports MSM0021622443 called Special needs of pupils in the context of the Framework Education Programme for basic education (2007-2013). The authors describe and interpret the data gathered in a quantitative investigation focused on the identification of several specific features of academic/professional choice in pupils with a social disadvantage. Attention is paid primarily to the relationship between risk factors of the social disadvantage and the circumstances or influences, which often play a role in the decision making process.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|