2010
K roli filmu v současném školním dějepise
ŠTĚPÁNEK, KamilZákladní údaje
Originální název
K roli filmu v současném školním dějepise
Název anglicky
The role of film in today s history teaching
Autoři
ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
první. Ústí nad Labem, Dějepisné výzvy mezioborovým vztahům, od s. 178-185, 8 s. Acta Universitatis Purkynianae, Facultatis Philoso, 2010
Nakladatel
Filozofická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
60101 History
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/10:00062871
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7414-257-4
Klíčová slova česky
dějepis mezipředmětové vazby; výuka dějepisu; mediální výchova; hraný historický film;
Klíčová slova anglicky
history interdisciplinary relations; history teaching; media education;historical feature film;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 12. 4. 2013 09:41, Dana Nesnídalová
V originále
Analytický orientovaný text se zabývá problematikou hraného historického filmu ve výuce dějepisu a jeho implementacemi v kontextu mediální výchovy. Autor v rámci vyučování dějepisu porovnává také možnosti mediální výchovy a požadavky prezentace elementárních pravidel práce historika. Zjištěné možnosti jsou hodnoceny pozitivně.
Anglicky
Analytical text deals with the historical feature film in teaching history and implementations in the form of media education. It compares the teaching of history in the context of media education opportunities and requirements for the presentation of elementary rules of work of the historian. These options are evaluated positively.