Detailed Information on Publication Record
2012
Volba střední školy z pohledu žáků se specifickými poruchami učení a jejich rodičů
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Volba střední školy z pohledu žáků se specifickými poruchami učení a jejich rodičů
Name in Czech
Volba střední školy z pohledu žáků se specifickými poruchami učení a jejich rodičů
Name (in English)
The Choice of Secondary School from the Perspective of Pupils with Specific Learning Disabilities and their Parents
Authors
BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities. p. 191-204, 14 pp. 2012
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00062878
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-236-9
Keywords (in Czech)
žáci se specifickými poruchami učení profesní orientace vzdělávání střední škola individuální vzdělávací plán reedukace kompenzace
Keywords in English
Pupils with specific learning disabilities professional orientation cathegory education secondary school individual education plan compensation
Tags
Reviewed
Změněno: 29/1/2013 22:10, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
V kapitole prezentujeme výsledky kvalitativně orientovaného šetření – případových studií, které jsme zaměřili na některé aspekty ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení. Hloubkové rozhovory byly realizovány s žáky střední školy a jejich rodiči. Na základě stanovených kategorií jsme sledovali názory na tuto problematiku z pohledu žáků i rodičů. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru
In English
In chapter are presented results of qualitative research. There are case studies focused on aspects, that affect a choice of secondary school by the pupils with specific learning disabilities. The depth interviews were made with pupils with specific learning disabilities and their parents. Based on defined categories were followed up an opinions of pupils and parents on this issue. This is a part of the survey implemented within the research plan
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|