Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1082137, author = {Zítková, Jitka}, address = {Brno}, booktitle = {Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities.}, edition = {1. vyd.}, keywords = {specific learning disorders; dyslexia; text comprehension; educational text; artistic text; professional and study orientation; study results; reading books; research}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-236-9}, pages = {205-212}, publisher = {Paido}, title = {Porozumění textu a profesní směřování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1082137 AU - Zítková, Jitka PY - 2012 TI - Porozumění textu a profesní směřování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VL - Neuveden PB - Paido CY - Brno SN - 9788073152369 KW - specific learning disorders KW - dyslexia KW - text comprehension KW - educational text KW - artistic text KW - professional and study orientation KW - study results KW - reading books KW - research N2 - V kapitole jsou prezentovány výsledky výzkumné sondy, která zjišťovala vliv specifických poruch učení (dyslexie)na volbu dalšího studia a profese u žáků 8. ročníku. Dotazníkovým šetřením byly zjišťovány také další související skutečnosti: subjektivní vnímání porozumění naučnému a uměleckému textu, školní úspěšnost žáků a jejich čtenářství. Z výsledků vyplynula existence rozdílů v profesních a studijních ambicích žáků s dyslexií a žáků kontrolní skupiny. Tyto rozdíly mohou souviset jak s menší školní úspěšností, tak s horším hodnocením vlastních schopností rozumět textům u žáků s dyslexií. Výsledky také naznačily souvislost mezi úrovní individuálního čtenářství a subjektivním hodnocením porozumění textu, které se sekundárně může promítat také do studijních ambicí žáků. ER -
ZÍTKOVÁ, Jitka. Porozumění textu a profesní směřování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. In \textit{Friedmann, Z. et al. Specifika profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich pracovní uplatnění. Professional Orientation of Pupils with Special Educational Needs and their Job Opportunities.}. 1. vyd. Brno: Paido. s.~205-212. ISBN~978-80-7315-236-9. 2012.
|