Detailed Information on Publication Record
2012
Somatopedie. Texty k distančnímu vzdělávání.
FIALOVÁ, Ilona, Dagmar OPATŘILOVÁ and Lucie PROCHÁZKOVÁBasic information
Original name
Somatopedie. Texty k distančnímu vzdělávání.
Name in Czech
Somatopedie. Texty k distančnímu vzdělávání.
Name (in English)
Education of Pupils with Physical Disability. Texts for Distance Education
Authors
Edition
Brno, 222 pp. Učební texty, 2012
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-233-8
Keywords (in Czech)
obor somatopedie; osoba s tělesným postižením; osoba se zdravotním znevýhodněním; raná péče; předškolní vzdělávání; základní vzdělávání; střední vzdělávání; profesní příprava; pracovní uplatnění
Keywords in English
education of pupils with physical disability; person with physical disabilities; person with chronic disease; early intervention; pre-school education; primary education; secondary education; vocational training; job placement
Tags
Reviewed
Změněno: 23/2/2013 16:19, PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
V originále
Studijní materiál je určen pro studenty oboru speciální pedagogika, kteří se zabývají problematikou osob s tělesným postižením a se zdravotním znevýhodněním. Odborná publikace se zabývá teoretickými východisky oboru somatopedie a edukací osob od raného věku až po profesní přípravu a pracovní uplatnění. Text je speciálně strukturovaný a klade si za cíl vést studenty k vlastní aktivitě a motivaci ke studiu oboru.
In English
Study material is intended for students of special education, who deal with issues of people with physical disability and chronic disease. The professional publication deals with theoretical background of education of individuals with physical disability and education of them from early age to vocational training and job placement. The text is specifically structured and aims to guide the students to their own activity and motivation to study the field.