SEDLÁČEK, Martin, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ and Petr NOVOTNÝ. Organizační učení v realitě života školy: impulzy, témata, strategie řízení (Organizational learning in the reality of school life: impulses, topics and management strategies). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 17, č. 2, p. 27-49. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2012-2-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Organizační učení v realitě života školy: impulzy, témata, strategie řízení
Name in Czech Organizační učení v realitě života školy: impulzy, témata, strategie řízení
Name (in English) Organizational learning in the reality of school life: impulses, topics and management strategies
Authors SEDLÁČEK, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2012, 1803-7437.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/12:00058238
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2012-2-3
Keywords (in Czech) organizační učení; škola; případové studie; dotazníkové šetření
Keywords in English organizational learning; school; case studies; questionnaire survey
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 7/4/2013 18:39.
Abstract
V tomto textu se věnujeme organizačnímu učení ve školách. Vycházíme z empirického materiálu, který jsme získali v roce 2011 ve třech základních školách. Přinášíme charakteristiky zkoumaných škol, věnujeme se impulzům organizačního učení ve školách, tématům tohoto učení, uplatňovaným strategiím řízení organizačního učení a také faktorům, které organizační učení ve školách podporují, případně mu brání. V závěru vysvětlujeme spojitost kvalitativní fáze výzkumu s další fází, koncipovanou jako kvantitativní.
Abstract (in English)
This paper investigates organizational learning at schools. We use empirical data that were gathered in 2011 in three primary and lower secondary schools. The paper describes the characteristic features of the schools and it discusses the impulses for organizational learning in schools, its topics, applied strategies of managing of organisational learning and also the factors that support or undermine it. The paper concludes by explaining the connected nature of the qualitative phase of the research with a related phase that is designed as a quantitative one.
Links
GAP407/10/1197, research and development projectName: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Czech Science Foundation, Processes of Organizational Learning and their Leadership and Management in Schools
PrintDisplayed: 8/5/2024 03:30