Detailed Information on Publication Record
2012
Organizační učení v realitě života školy: impulzy, témata, strategie řízení
SEDLÁČEK, Martin, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ et. al.Basic information
Original name
Organizační učení v realitě života školy: impulzy, témata, strategie řízení
Name in Czech
Organizační učení v realitě života školy: impulzy, témata, strategie řízení
Name (in English)
Organizational learning in the reality of school life: impulses, topics and management strategies
Authors
SEDLÁČEK, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2012, 1803-7437
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/12:00058238
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
organizační učení; škola; případové studie; dotazníkové šetření
Keywords in English
organizational learning; school; case studies; questionnaire survey
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 7/4/2013 18:39, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
V tomto textu se věnujeme organizačnímu učení ve školách. Vycházíme z empirického materiálu, který jsme získali v roce 2011 ve třech základních školách. Přinášíme charakteristiky zkoumaných škol, věnujeme se impulzům organizačního učení ve školách, tématům tohoto učení, uplatňovaným strategiím řízení organizačního učení a také faktorům, které organizační učení ve školách podporují, případně mu brání. V závěru vysvětlujeme spojitost kvalitativní fáze výzkumu s další fází, koncipovanou jako kvantitativní.
In English
This paper investigates organizational learning at schools. We use empirical data that were gathered in 2011 in three primary and lower secondary schools. The paper describes the characteristic features of the schools and it discusses the impulses for organizational learning in schools, its topics, applied strategies of managing of organisational learning and also the factors that support or undermine it. The paper concludes by explaining the connected nature of the qualitative phase of the research with a related phase that is designed as a quantitative one.
Links
GAP407/10/1197, research and development project |
|