Detailed Information on Publication Record
2012
Motivace nadaných žáků prostřednictvím řešení problémových úloh ve výuce fyziky na ZŠ
VACULOVÁ, IvanaBasic information
Original name
Motivace nadaných žáků prostřednictvím řešení problémových úloh ve výuce fyziky na ZŠ
Name in Czech
Motivace nadaných žáků prostřednictvím řešení problémových úloh ve výuce fyziky na ZŠ
Name (in English)
Motivation of talented pupils by solving problem tasks in physics education at the basic schools
Authors
VACULOVÁ, Ivana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách, p. 115 -120, 6 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00063002
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5886-6
Keywords (in Czech)
nadaný žák; motivace; problémové úlohy; výuka fyziky; videostudie
Keywords in English
talented pupils; motivation; problem tasks; physics education; videostudy
Tags
Reviewed
Změněno: 5/3/2013 13:42, Mgr. Ivana Medková, Ph.D.
V originále
V příspěvku se zabýváme možnostmi rozvíjení a motivace nadaných žáků během výuky fyziky. Podrobněji se pak zabýváme využíváním problémových úloh, včetně úloh experimentálního charakteru, které umožňují nadaným žákům objevovat nová fakta a skutečnosti. Na základě našeho výzkumu se však ukázalo, že žáci nemají k řešení těchto typů úloh během výuky fyziky dostatek příležitostí. Proto uvádíme několik možných způsobů, jak můžeme tyto úlohy nadaným žákům zadávat, a doplňujeme je konkrétními ukázkami.
In English
Our contribution is focused on the possibilities of development and motivation of talented pupils in physics education. We performed the detailed examination of the importance of the application of problem tasks, including the experimental tasks that enable talented students to discover new facts and reality. The results of our research revealed that the pupils have not enough opportunities to get in touch with such tasks. Therefore, we suggest several ways how to help the pupils to develop their knowledge, and show the practical examples.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|