Detailed Information on Publication Record
2012
Analýza využití počítačů u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu učitelů
GAJZLEROVÁ, LenkaBasic information
Original name
Analýza využití počítačů u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu učitelů
Name in Czech
Analýza využití počítačů u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu učitelů
Name (in English)
Analysis of the Use of Computers by Persons with Special Educational Needs – Teacher´s Point of View
Authors
Edition
Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 2012
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-231-4
Keywords (in Czech)
speciální vzdělávací potřeby; rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání; informační a komunikační technologie; digitální technologie; specifické poruchy učení; interaktivní tabule; počítač; počítačové programy
Keywords in English
special educational needs; framework educational programme for primary education; ICT; digital technologies; specific learning disorders; interactive board; computer; PC programmes
Tags
Reviewed
Změněno: 20/3/2013 13:45, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
V originále
Článek je věnován problematice využití digitálních technologií ve vzdělávání a reedukaci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Ve výzkumném šetření bylo stanoveno několik hypotéz prostých, které byly pomocí analýzy získaných dat potvrzeny či vyvráceny. Článek prezentuje část výsledků výzkumu probíhajícího v letech 2010-2011 zaměřenou na využití počítačů u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami z různých hledisek.
In English
The article focuses on the use of digital technologies in education of students with SEN. Based on the data obtained by the research, several hypotheses were verified. The article presents research carried out in 2010/2011 focusing on the use of ICT by students with SEN.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|