Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1083459, author = {Pančocha, Karel and Slepičková, Lenka}, address = {Brno}, booktitle = {Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs I.}, edition = {1.}, keywords = {inclusion; student; special pedagogy; teacher}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5995-5}, pages = {27-42}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Postoje, obavy a emoce spojené s inkluzí u studentů pedagogických oborů}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1083459 AU - Pančocha, Karel - Slepičková, Lenka PY - 2012 TI - Postoje, obavy a emoce spojené s inkluzí u studentů pedagogických oborů VL - Neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021059955 KW - inclusion KW - student KW - special pedagogy KW - teacher N2 - Výzkumy postojů učitelů a budoucích učitelů k inkluzi a jejich obav spojených s prací v inkluzivních třídách jsou ve světovém pedagogickém výzkumu prováděny velmi často a s využitím různých metodologických přístupů. Cílem našeho výzkumu bylo zjistit, jaké jsou postoje studentů pedagogických oborů k inkluzi, jak se liší od postojů obecné populace a také srovnání studentů speciální pedagogiky a ostatních pedagogických oborů. Využili jsme dat z dotazníkového šetření, ve kterém jsme zkombinovali modifikovanou verzi škály SACIE a upravenou verzi Bogardusovy škály sociální distance, která měří sociální akceptaci konkrétních skupin ve společnosti. Výzkumný soubor tvořilo 155 studentek a studentů Masarykovy univerzity oboru speciální pedagogika a jiných pedagogických oborů. Naše výsledky ukazují, že studium pedagogických oborů (a ještě výrazněji studium speciální pedagogiky) je důležitým faktorem pro sociální akceptaci osob s různými typy postižení, stejně jako pro postoje k inkluzi. Studenti speciální pedagogiky projevovali méně obav z práce v inkluzivním prostředí než studenti jiných pedagogických oborů, plných 36, 2 % z nich však má obavy z nedostatku vlastních schopností pro práci v inkluzivních třídách, 72 % z nich se bojí neschopnosti věnovat adekvátní pozornost všem žákům ve třídě a 91 % se obává nedostatku finančních zdrojů pro inkluzi. ER -
PANČOCHA, Karel and Lenka SLEPIČKOVÁ. Postoje, obavy a emoce spojené s inkluzí u studentů pedagogických oborů (Sentiments, Attitudes and Concerns of Students of Education Asociated with Inclusioin). In \textit{Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs I.}. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p.~27-42. ISBN~978-80-210-5995-5.
|