ŠIRMEROVÁ, Zuzana and Miroslava BARTOŇOVÁ. Narušení foneticko-fonologické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení (Disruption of Phonetic and Phonological Language level of Pupils with Specific Learning Disabilities). In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs I. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 79-89. ISBN 978-80-210-5995-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Narušení foneticko-fonologické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení
Name in Czech Narušení foneticko-fonologické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení
Name (in English) Disruption of Phonetic and Phonological Language level of Pupils with Specific Learning Disabilities
Authors ŠIRMEROVÁ, Zuzana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs I. p. 79-89, 11 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00063089
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-5995-5
Keywords (in Czech) specifické poruchy učení žák se specifickými poruchami učení jazykové roviny foneticko-fonologická jazyková rovina výzkum
Keywords in English specific learning disabilities pupil with specific learning disabilities language level phonetic-phonological level research
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 6/2/2013 09:58.
Abstract
Kapitola se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti u žáků se specifickými poruchami učení. Důraz je kladen zejména na jazykovou rovinu foneticko-fonologickou, která je podrobena analýze u žáků 3. a 4. tříd základní školy. Jsou zde prezentovány výsledky kvantitativního výzkumného šetření, zaměřeného na nedostatky ve foneticko-fonologické jazykové rovině u výběrové skupiny žáků s diagnostikovanými specifickými poruchami učení Jedná se o dílčí výzkumné šetření.
Abstract (in English)
The chapter deals with problems of pupils with specific learning disabilities and their problems with speech. The emphasis is placed on phonetic and phonologic language level. Phonetic and phonologic language level is analyzed in pupils from 3. and 4. classes of basic school. The results of quantitave research are presented in this chapter
Links
MUNI/A/0886/2011, interní kód MUName: Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Acronym: IVZVSDP)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 30/7/2024 16:23