Detailed Information on Publication Record
2012
Narušení foneticko-fonologické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení
ŠIRMEROVÁ, Zuzana and Miroslava BARTOŇOVÁBasic information
Original name
Narušení foneticko-fonologické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení
Name in Czech
Narušení foneticko-fonologické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení
Name (in English)
Disruption of Phonetic and Phonological Language level of Pupils with Specific Learning Disabilities
Authors
ŠIRMEROVÁ, Zuzana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs I. p. 79-89, 11 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00063089
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5995-5
Keywords (in Czech)
specifické poruchy učení žák se specifickými poruchami učení jazykové roviny foneticko-fonologická jazyková rovina výzkum
Keywords in English
specific learning disabilities pupil with specific learning disabilities language level phonetic-phonological level research
Tags
Reviewed
Změněno: 6/2/2013 09:58, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti u žáků se specifickými poruchami učení. Důraz je kladen zejména na jazykovou rovinu foneticko-fonologickou, která je podrobena analýze u žáků 3. a 4. tříd základní školy. Jsou zde prezentovány výsledky kvantitativního výzkumného šetření, zaměřeného na nedostatky ve foneticko-fonologické jazykové rovině u výběrové skupiny žáků s diagnostikovanými specifickými poruchami učení Jedná se o dílčí výzkumné šetření.
In English
The chapter deals with problems of pupils with specific learning disabilities and their problems with speech. The emphasis is placed on phonetic and phonologic language level. Phonetic and phonologic language level is analyzed in pupils from 3. and 4. classes of basic school. The results of quantitave research are presented in this chapter
Links
MUNI/A/0886/2011, interní kód MU |
|