C 2012

Narušení foneticko-fonologické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení

ŠIRMEROVÁ, Zuzana and Miroslava BARTOŇOVÁ

Basic information

Original name

Narušení foneticko-fonologické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení

Name in Czech

Narušení foneticko-fonologické jazykové roviny u žáků se specifickými poruchami učení

Name (in English)

Disruption of Phonetic and Phonological Language level of Pupils with Specific Learning Disabilities

Authors

ŠIRMEROVÁ, Zuzana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Miroslava BARTOŇOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs I. p. 79-89, 11 pp. 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00063089

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5995-5

Keywords (in Czech)

specifické poruchy učení žák se specifickými poruchami učení jazykové roviny foneticko-fonologická jazyková rovina výzkum

Keywords in English

specific learning disabilities pupil with specific learning disabilities language level phonetic-phonological level research

Tags

Reviewed
Změněno: 6/2/2013 09:58, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti u žáků se specifickými poruchami učení. Důraz je kladen zejména na jazykovou rovinu foneticko-fonologickou, která je podrobena analýze u žáků 3. a 4. tříd základní školy. Jsou zde prezentovány výsledky kvantitativního výzkumného šetření, zaměřeného na nedostatky ve foneticko-fonologické jazykové rovině u výběrové skupiny žáků s diagnostikovanými specifickými poruchami učení Jedná se o dílčí výzkumné šetření.

In English

The chapter deals with problems of pupils with specific learning disabilities and their problems with speech. The emphasis is placed on phonetic and phonologic language level. Phonetic and phonologic language level is analyzed in pupils from 3. and 4. classes of basic school. The results of quantitave research are presented in this chapter

Links

MUNI/A/0886/2011, interní kód MU
Name: Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (Acronym: IVZVSDP)
Investor: Masaryk University, Category A

Files attached

Faktory_uspechu_I_obsah.pdf
Request the author's version of the file
Sirmerova__Bartonova..doc
Request the author's version of the file