Detailed Information on Publication Record
2012
Působení bilingvních rodin v oblasti vývoje komunikační schopnosti dětí a žáků
BOČKOVÁ, Barbora and Jiřina KLENKOVÁBasic information
Original name
Působení bilingvních rodin v oblasti vývoje komunikační schopnosti dětí a žáků
Name in Czech
Působení bilingvních rodin v oblasti vývoje komunikační schopnosti dětí a žáků
Name (in English)
The Effect of Bilingual Families in Development of Communication Abilities of Children and Pupils
Authors
BOČKOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jiřina KLENKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
první. Brno, Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. p. 15-40, 26 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00063103
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5996-2
Keywords (in Czech)
bilingvismus; bilingvní rodina; vývoj řeči; komunikační schopnost; narušená komunikační schopnost; inkluze; inkluzivní vzdělávání; vzdělávání bilingvních dětí a žáků
Keywords in English
bilingual family; speech development; communication ability; impaired communication ability; inclusion; inclusive education; bilingual children and pupils education
Tags
Reviewed
Změněno: 19/2/2013 14:06, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
V originále
V kapitole je prezentován výzkum, který byl zaměřen na působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze dětí a žáků s narušenou komunikační schopností. Hlavním cílem prezentovaného výzkumu je analýza vývoje komunikační schopnosti dítěte vyrůstajícího v bilingválním prostředí. Výzkum byl smíšeného charakteru, byl rozdělen na část realizovanou prostřednictvím dotazníku, a část provedenou pomocí rozhovoru – v obou případech byli osloveni rodiče dětí, které vyrůstají v bilingvním prostředí.
In English
In this chapter is presented research, which was focused on the effect of family and school in the process of social inclusion of children and pupils with impaired communication ability. The main goal of the presented research is to analyze the development of communication ability of a child growing up in bilingual environment. Realized research had the mixed character, it was divided into a part which was realized by questionnaire and a part carried out by means of an interview – in both cases were approached parents of children who are growing up in bilingual environment.
Links
MUNI/A/0886/2011, interní kód MU |
|