Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1083498, author = {Doležalová, Lenka and Žajdlíková, Tereza}, address = {Brno}, booktitle = {D. Opatřilová, M. Vítková et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II.}, edition = {první}, keywords = {inclusion; social inclusion; person with hearing impairment; cognitive and social development of individual with hearing impairment; spiritual awareness of people with hearing impairment; Religious Education}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-5996-2}, pages = {101-111}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze žáků se sluchovým postižením}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1083498 AU - Doležalová, Lenka - Žajdlíková, Tereza PY - 2012 TI - Působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze žáků se sluchovým postižením VL - Neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021059962 KW - inclusion KW - social inclusion KW - person with hearing impairment KW - cognitive and social development of individual with hearing impairment KW - spiritual awareness of people with hearing impairment KW - Religious Education N2 - Kapitola se zabývá vývojem dítěte se sluchovým postižením, jeho postavením v majoritní společnosti, faktory determinujícími rozvoj osobnosti dítěte se sluchovým postižením a osvojováním si norem a hodnot platných ve společnosti. Velmi důležitou roli v tomto procesu kromě rodiny zaujímá škola jako prostředí, kde jedinci se sluchovým postižením tráví podstatnou část svého dětství a dospívání. Důležitým úkolem pedagogů, ať již v běžných školách, či ve školách pro sluchově postižené, je ukázat dětem a žákům se sluchovým postižením cestu, jak dosáhnout společenské inkluze v tom nejširším slova smyslu. V závěru příspěvku jsou prezentovány výsledky výzkumu, jehož cílem bylo postihnutí možností a specifik výuky náboženství, předávání duchovních hodnot, jejich chápání a aktivního duchovního života ve společenství u dětí se sluchovým postižením s ohledem na situaci v České republice. ER -
DOLEŽALOVÁ, Lenka a Tereza ŽAJDLÍKOVÁ. Působení rodiny a školy v procesu sociální inkluze žáků se sluchovým postižením. In \textit{D. Opatřilová, M. Vítková et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II.}. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012. s.~101-111. ISBN~978-80-210-5996-2.
|