Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1083520, author = {Skopal, Pavel and Di Chiara, Francesco}, address = {Praha}, booktitle = {Hoří, má panenko}, edition = {Vyd. 1.}, editor = {Batistová, Anna}, keywords = {film co-productions; Czech new wave; transnational cinema}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Praha}, isbn = {978-80-7004-150-5}, pages = {56-79}, publisher = {Národní filmový archiv}, title = {Příliš kruté pro Američany. Carlo Ponti, česká nová vlna a barrandovské koprodukce se západní Evropou}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1083520 AU - Skopal, Pavel - Di Chiara, Francesco PY - 2012 TI - Příliš kruté pro Američany. Carlo Ponti, česká nová vlna a barrandovské koprodukce se západní Evropou VL - Neuveden PB - Národní filmový archiv CY - Praha SN - 9788070041505 KW - film co-productions KW - Czech new wave KW - transnational cinema N2 - Hoří, má panenko je možné chápat jako první případ specifičtějšího modelu koprodukční spolupráce. Zásadní roli v něm hrálo několik skutečností: důvěra v distribuční a festivalové úspěchy auteurského modelu evropského filmu v 60. letech; neotřesitelná finanční stabilita státem subvencovaného Filmového studia Barrandov; zaostalost východního bloku v technologické oblasti, ale také v životní úrovni, resp. kupní síle obyvatel; a specifičnost organizačního uspořádání Československého filmu, kde paralelně vedle sebe existovaly dva samostatné podniky, Československý filmexport a Filmové studio Barrandov. Podrobnější pohled na Hoří, má panenko nám ale umožňuje odhalit významné prvky fungování filmového průmyslu ve druhé polovině 60. let – ukazuje se tak například, jak důležitou roli přisuzovalo barrandovské studio některým režisérům a jakou míru tvůrčí svobody měli. To není nijak překvapivé, i když je jistě potřebné nahradit mýtus svobodných šedesátých let podrobným výzkumem konkrétních realizačních podmínek. Ty nám pak odhalí i překvapivější věci: například to, jak intenzivní – třebaže často bezvýsledná či kontraproduktivní – byla jednání se západními producenty, a především to, jak důležitou roli hrál i v produkční oblasti nevýrobní prvek celé struktury státní kinematografie, tedy Československý filmexport. ER -
SKOPAL, Pavel and Francesco DI CHIARA. Příliš kruté pro Američany. Carlo Ponti, česká nová vlna a barrandovské koprodukce se západní Evropou (Too cruel for Americans. Carlo Ponti, Czech New Wave, and Barrandov co-productions with the Western Europe). In Batistová, Anna. \textit{Hoří, má panenko}. Vyd. 1. Praha: Národní filmový archiv, 2012, p.~56-79. ISBN~978-80-7004-150-5.
|