Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1083768, author = {Červenka, Karel and Vojtová, Věra}, address = {Brno}, booktitle = {Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Educational Needs VI.}, editor = {Bartoňová, M., Vítková, M. et al.}, keywords = {school; family; behavioral difficulties; conduct disorder; at-risk child; informed intervention; restriction; resocialization; empowerment; guid ance; support}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-235-2}, pages = {285-294}, publisher = {Paido}, title = {Intervence jako restrikce nebo jako posilování?}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1083768 AU - Červenka, Karel - Vojtová, Věra PY - 2012 TI - Intervence jako restrikce nebo jako posilování? VL - Neuveden PB - Paido CY - Brno SN - 9788073152352 KW - school KW - family KW - behavioral difficulties KW - conduct disorder KW - at-risk child KW - informed intervention KW - restriction KW - resocialization KW - empowerment KW - guid ance KW - support N2 - Informovaná intervence staví na znalosti individuálních odlišností dítěte/žáka a směřuje k naplnění jeho individuálních edukačních potřeb. Je charakteristická intervenčním konceptem 3P (posilování, podpora, provázení). V textu jej představujeme na příkladech z výzkumů a stavíme jej do kontrastu intervenčního konceptu 3R (represe, restrikce, resocializace), který se též v aktuálních speciálněpedagogických intervenčních strategií uplatňuje, ovšem je primárně zaměřen na potřeby a zájmy okolí dítěte, resp. společnosti. V textu tematizujeme hledisko příjemců intervence (dětí či žáků), přičemž zdůrazňujeme roli, kterou tito jedinci a jejich pohled na intervenci samotnou v rámci intervenčního procesu hrají. Ve světle obou intervenčních konceptů (3P a 3R) jsou na příkladech z našich výzkumů představeny tři typické reakce okolí na tzv. problémové chování tak z pohledu samotných aktérů tohoto chování – diskreditující, zasvěcená (podpůrná) a odměňující reakce. ER -
ČERVENKA, Karel a Věra VOJTOVÁ. Intervence jako restrikce nebo jako posilování? In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. \textit{Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Educational Needs VI.}. Brno: Paido, 2012. s.~285-294. ISBN~978-80-7315-235-2.
|