Detailed Information on Publication Record
2012
Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics
BEDNÁROVÁ, Renáta, Jan VÁLEK and Petr SLÁDEKBasic information
Original name
Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics
Name in Czech
Grafy a dynamické modelování jako motivační nástroj ve výuce fyziky
Authors
BEDNÁROVÁ, Renáta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan VÁLEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Amsterodam, Procedia Social and Behavioral Sciences - International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012), p. 1827-1835, 9 pp. 2012
Publisher
Elsevier Ltd.
Other information
Language
English
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Netherlands
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00067669
Organization unit
Faculty of Education
ISSN
UT WoS
000317131400229
Keywords (in Czech)
dynamické modelování; graf; ICT vzdělávání
Keywords in English
Dynamic modeling; graph; ICT teaching
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 8/9/2023 15:08, PhDr. Jan Válek, Ph.D.
V originále
The paper is focused on the use of dynamic models describing well known situation presented on the graph. Our study is based on observation of students during the teaching physics at secondary schools. Our findings show that this combined approach of teaching awake a deeper interest. This approach can substitute the lack of mathematical apparatus needed to solve the studied problems. Moreover, the student's independent analytical and logical thinking is strengthened especially by detection of physical fundaments of processes and phenomena that students know from everyday life.
In Czech
Příspěvek je zaměřen na použití dynamických modelů popisující známé situace převedené do grafu. Naše studie je založena na pozorování studentů během výuky fyziky na středních školách. Naše výsledky ukazují, že takto kombinovaný přístup výuky prohlubuje zájem o poznávání svého okolí. Tento přístup může nahradit nedostatek matematického aparátu potřebného k řešení studované problematiky. Navíc je nezávisle na studentově analytickém a logickém myšlení posíleno zjišťování fyzikálních základů procesů a jevů, které studenti znají z každodenního života.