D 2012

Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics

BEDNÁROVÁ, Renáta, Jan VÁLEK and Petr SLÁDEK

Basic information

Original name

Graphs and Dynamic Modeling as a Motivating Tool in Teaching Physics

Name in Czech

Grafy a dynamické modelování jako motivační nástroj ve výuce fyziky

Authors

BEDNÁROVÁ, Renáta (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan VÁLEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Amsterodam, Procedia Social and Behavioral Sciences - International Conference on Education and Educational Psychology (ICEEPSY 2012), p. 1827-1835, 9 pp. 2012

Publisher

Elsevier Ltd.

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Netherlands

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00067669

Organization unit

Faculty of Education

ISSN

UT WoS

000317131400229

Keywords (in Czech)

dynamické modelování; graf; ICT vzdělávání

Keywords in English

Dynamic modeling; graph; ICT teaching

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 8/9/2023 15:08, PhDr. Jan Válek, Ph.D.

Abstract

V originále

The paper is focused on the use of dynamic models describing well known situation presented on the graph. Our study is based on observation of students during the teaching physics at secondary schools. Our findings show that this combined approach of teaching awake a deeper interest. This approach can substitute the lack of mathematical apparatus needed to solve the studied problems. Moreover, the student's independent analytical and logical thinking is strengthened especially by detection of physical fundaments of processes and phenomena that students know from everyday life.

In Czech

Příspěvek je zaměřen na použití dynamických modelů popisující známé situace převedené do grafu. Naše studie je založena na pozorování studentů během výuky fyziky na středních školách. Naše výsledky ukazují, že takto kombinovaný přístup výuky prohlubuje zájem o poznávání svého okolí. Tento přístup může nahradit nedostatek matematického aparátu potřebného k řešení studované problematiky. Navíc je nezávisle na studentově analytickém a logickém myšlení posíleno zjišťování fyzikálních základů procesů a jevů, které studenti znají z každodenního života.

Files attached

A9569_Bednarova_Valek_Sladek_Fulltext.pdf
Request the author's version of the file