Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1083787, author = {Červenka, Karel and Vojtová, Věra}, address = {Brno}, booktitle = {Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování}, edition = {1}, editor = {VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA}, keywords = {children with behavioural diffi culties; conduct disorder; special education; informed intervention; individual educational need; labelling}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6134-7}, pages = {27-34}, publisher = {MUNI PRESS}, title = {Potřeba jako zdroj edukačních strategií u dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování}, year = {2012} }
TY - CHAP ID - 1083787 AU - Červenka, Karel - Vojtová, Věra PY - 2012 TI - Potřeba jako zdroj edukačních strategií u dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování VL - neuveden PB - MUNI PRESS CY - Brno SN - 9788021061347 KW - children with behavioural diffi culties KW - conduct disorder KW - special education KW - informed intervention KW - individual educational need KW - labelling N2 - Hlavní tematickou linií textu je role individuálních odlišností dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování v procesu plánování tzv. informované intervence, které autoři vymezili ve svém výzkumu. Tyto odlišnosti však v tomto textu autor nechápe jako „příčiny“ či projevy „problémového“ chování, o jejichž eliminaci by se měly intervenční praktiky snažit. Individuální odlišnosti chápe jako východisko pro identifikaci individuálních edukačních potřeb těchto dětí. Identifikace odlišností a na nich založené následné vyvození edukačních potřeb představují dva výchozí kroky strategií informované intervence. Zájem informované intervence o specifika dítěte a jeho životní situace cílí na využívání přirozených zdrojů ať už dítěte samotného nebo jeho blízkého sociálního okolí. ER -
ČERVENKA, Karel and Věra VOJTOVÁ. Potřeba jako zdroj edukačních strategií u dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování (Individual need as a basis of educational strategies of children with behavioural difficulties or with conduct disorder). In VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. \textit{Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování}. 1st ed. Brno: MUNI PRESS, 2012, p.~27-34. ISBN~978-80-210-6134-7.
|