BEDNÁROVÁ, Renáta a Petr SLÁDEK. E-LEARNING COURSE IN A PHYSICS LESSON: SOME REMARKS. Online. In Kapounová Jana, Kostolányová Kateřina. Information and Communication Technologies in Education. Ostrava: University of Ostrava, Pedagogical Faculty, 2012. s. 17-21. ISBN 978-80-7464-135-0. [citováno 2024-04-24]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název E-LEARNING COURSE IN A PHYSICS LESSON: SOME REMARKS
Název česky E-learning kurz ve fyzice: několik poznámek
Autoři BEDNÁROVÁ, Renáta (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr SLÁDEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání Ostrava, Information and Communication Technologies in Education, od s. 17-21, 5 s. 2012.
Nakladatel University of Ostrava, Pedagogical Faculty
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00067679
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7464-135-0
UT WoS 000319230800002
Klíčová slova česky e-learning; fyzika; výzkum; ICTE
Klíčová slova anglicky e-learning; physics; research; ICTE
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 1. 4. 2014 13:16.
Anotace
E-learning has recently been increasingly promoted, though it is not always clear whether the expectations for students' knowledge having completed the e-course have been fulfilled. This paper presents results of the research based on an e-learning physics course carried out at the University of Defense in Brno. The e-course Exercises from Physics is designed to bachelor degree students in conjunction with theoretical lectures. Based on the theoretical background of e-learning, the data obtained in the investigation to determine if the e-learning course for students was more effective than traditional teaching are discussed. As expected, the incorporation of multimedia support in the teaching of physics awakened in the students more interest in learning physics, and the students' reactions were positive. As for the disadvantages, however, the creation of the e-course can be considered time-consuming alongside the amount of time required of the students to pass the e-course.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 07:18