BARBOVSCHI, Monica a Bianca FIZESAN. CREATIVE INTERNET USES – DIFFERENCES IN DIGITAL ENGAGEMENT AMONG ADOLESCENTS IN CENTRAL AND EASTERN EUROPE. In IADIS E-Society Conference. IADIS E-Society 2013 conference Lisbon. 1. vyd. Lisbon: IADIS, 2013. s. 123-127. ISBN 978-972-8939-82-3.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název CREATIVE INTERNET USES – DIFFERENCES IN DIGITAL ENGAGEMENT AMONG ADOLESCENTS IN CENTRAL AND EASTERN EUROPE
Autoři BARBOVSCHI, Monica (642 Rumunsko, garant, domácí) a Bianca FIZESAN (642 Rumunsko).
Vydání 1. vyd. Lisbon, IADIS E-Society 2013 conference Lisbon, od s. 123-127, 5 s. 2013.
Nakladatel IADIS
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Řecko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14230/13:00067684
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-972-8939-82-3
Klíčová slova anglicky digital divide; internet
Štítky children, digital divide, internet
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dr. Monica Barbovschi, učo 119157. Změněno: 2. 4. 2014 14:40.
Anotace
Drawing on the EU Kids Online data, this article aims to emphasize how the differences in Internet use of adolescents in Central and Eastern Europe (Poland, Hungary, Romania and Bulgaria) persist in spite of their incorporation of the internet in their everyday life. The findings show that once children use the internet on a daily basis, demographic variables do not account for difference in use, but other factors fuel ‘silent inequalities’, which in turn reinforce already existing inequalities, digital and social. Adolescents who are online for more years, use the internet for a larger amount of time, have internet access from their bedroom, or are more skilled are more likely to engage in creative activities and therefore to undertake a wider range of online opportunities. Parental education (which also predicts parental digital literacy) influences the likelihood of children engaging in creative internet activities both in direct and indirect ways.
Návaznosti
EE2.3.20.0184, projekt VaVNázev: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií
VytisknoutZobrazeno: 30. 6. 2022 09:25