Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1084118, author = {Stránská, Zdenka and Forejtníková, Hana}, article_location = {Brno}, article_number = {č. 1}, keywords = {learning; learning styles; Roma student; intercultural differences; multicultural education}, language = {cze}, issn = {1805-6393}, journal = {Klinická psychologie a osobnost}, title = {Interkulturní rozdíly ve stylech učení (styly učení romských a neromských žáků)}, volume = {roč. 1}, year = {2012} }
TY - JOUR ID - 1084118 AU - Stránská, Zdenka - Forejtníková, Hana PY - 2012 TI - Interkulturní rozdíly ve stylech učení (styly učení romských a neromských žáků) JF - Klinická psychologie a osobnost VL - roč. 1 IS - č. 1 SP - 45-64 EP - 45-64 PB - Masarykova univerzita SN - 18056393 KW - learning KW - learning styles KW - Roma student KW - intercultural differences KW - multicultural education N2 - Příspěvek navazuje na řadu dílčích studií věnovaných problematice stylů učení. Cílem výzkumného šetření bylo zmapovat individuální preference při učení romských žáků druhého stupně základní školy, zejména pak porovnání učebních stylů romských žáků se styly učení žáků neromských. Byla analyzována data od 223 žáků druhého stupně základní školy, z toho 113 žáků bylo romského původu. Ke zjištění stylů učení byl použit Dotazník stylu učení (LSI – Learning Style Inventory) autorů Dunnové, Dunna a Price. Byly shledány rozdíly v učebních stylech romských a neromských žáků. Výsledky poukazují, že romští žáci mají menší vytrvalost při učení než jejich neromští spolužáci, častěji preferují dopolední učení, méně upřednostňují učení večer, mají menší potřebu změny místa při učení a méně je k učení motivují rodiče. Výsledky našeho výzkumu jsou příspěvkem k rozvíjející se oblasti diagnostiky a využívání individuálních učebních stylů, jakož i k v současnosti velmi aktuální otázce vzdělávání romského etnika. ER -
STRÁNSKÁ, Zdenka a Hana FOREJTNÍKOVÁ. Interkulturní rozdíly ve stylech učení (styly učení romských a neromských žáků). \textit{Klinická psychologie a osobnost}. Brno: Masarykova univerzita, roč. 1, č. 1, s.~45-64. ISSN~1805-6393. 2012.
|