ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana. Tvůrčí psaní jako cesta k tvořivé pedagogické komunikaci. In Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 37-78. mimo edice. ISBN 978-80-210-6121-7.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tvůrčí psaní jako cesta k tvořivé pedagogické komunikaci
Název česky Tvůrčí psaní jako cesta k tvořivé pedagogické komunikaci
Název anglicky Creative Writing as a Way to Creative Educational Communication
Autoři ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Tvůrčí psaní v literární výchově jako nástroj poznávání, od s. 37-78, 42 s. mimo edice, 2012.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/12:00063265
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6121-7
Klíčová slova česky Tvůrčí psaní; kreativita; pedagogická komunikace, Antonín Sova
Klíčová slova anglicky Creative writing; creativity; educational communication; Antonín Sova
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Bc. Zuzana Šalamounová, Ph.D., učo 109084. Změněno: 27. 2. 2013 17:02.
Anotace
Kapitola se věnuje vzdělávací komunikaci jako možnému prostředku rozvoje tvořivosti žáků. Na základě vlastního výzkumu popisuje jednotlivé typy učitelských otázek a celý model vzdělávací komunikace. Ve druhé části pak navrhuje sadu tvořivých cvičení, zaměřených na interpretaci básnického textu. Vysvětluje, že navýšení komunikačního času žáka (prostoru pro jeho vlastní vyjádření), které tvůrčí psaní umožňuje, je základním předpokladem rozvoje vyšších kognitivních funkcí.
Anotace anglicky
The chapter deals with educational communication as a possible means of developing students’ creativity. Based on the author’s own research, it describes various types of teachers’ questions and the whole model of educational communication. The second part brings a set of creative exercises aimed at the interpretation of poetic texts. It points out that the increased time for communication (space for expressing students’ own ideas), which is offered in creative writing lessons, is a basic prerequisite for the development of higher cognitive functions.
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 21:47