VITURKA, Milan, Petr TONEV and Vilém PAŘIL. Long-Run Impacts Assessment of Planned Motorways and Expressways in the Czech Republic. Journal of US-China Public Administration. El Monte, CA, USA: David Publishing Company, 2013, vol. 9, No 12, p. 1351-1358. ISSN 1548-6591.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Long-Run Impacts Assessment of Planned Motorways and Expressways in the Czech Republic
Name in Czech Hodnocení dlouhodobých dopadů plánovaných dálnic a rychlostních silnic v ČEské republice.
Authors VITURKA, Milan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr TONEV (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Vilém PAŘIL (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Journal of US-China Public Administration, El Monte, CA, USA, David Publishing Company, 2013, 1548-6591.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14560/13:00067697
Organization unit Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech) dálnice a rychlostní silnice - výstavba - hodnocení
Keywords in English motorways and expressways - construction - assessment
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. Ing. Vilém Pařil, Ph.D., učo 76412. Changed: 23/1/2015 17:45.
Abstract
In a number of countries (including the Czech Republic), the implementation of large projects of transport infrastructure is usually justified by a general reference to its broad economic benefits, which are, however, seldom further specified. One of important reasons for such an approach is the non-existence of an empirically verified model for complex assessment of the necessity of these projects. The main objective of the paper is to present an original method for comparative assessment of motorway and expressway constructions.
Abstract (in Czech)
V řadě zemí (včetně ČR) se realizace velkých projektů výstavby dopravní infrastruktury obvykle odůvodňuje obecným odkazem na jejich široké ekonomické přínosy, které jsou však jen zřídka dále specififikovány. Jedním z důležitých důvodů pro takový přístup je neexistence empiricky ovšřených modelů pro komplexní posouzení účelnosti těchto projektů. Hlavním cílem tohoto příspěvku je prezentovat originalní metodu srovnávacího hodnocení projektů výstavby dálnic a rychlostních silnic.
Links
MUNI/A/0745/2012, interní kód MUName: Potenciál rozvoje regionů a možnosti jeho ovlivnění v kontextu kohezní politiky EU (Acronym: ROREPO)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 1/5/2024 23:12