J
2013
E-portfolia jako jiný přístup k učení a hodnocení studentů
ZOUNEK, Jiří
Základní údaje
Originální název
E-portfolia jako jiný přístup k učení a hodnocení studentů
Název anglicky
E-portfolios as a different approach to learning and assessment of students
Vydání
Řízení školy: Speciál pro střední školy, Praha, Wolters Kluwer ČR, 2013, 1214-8679
Další údaje
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/13:00067702
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
e-portofila; e-learning; žáci; studenti; učitelé; učení; reflektivní učení
Klíčová slova anglicky
e-portfolios; e-learning; pupils; students; learning; reflective learning
V originále
Jedním z poměrně nových trendů ve vzdělávání je využívání tzv. e-portfolií a online systémů ke správě elektronických portfolií. Využívání e-portfolií může proměnit nejenom výuku a učení studentů, ale také oblast jejich hodnocení. To je založeno na zhodnocení průběhu učení studentů i výsledků jejich učení, což umožňuje komplexnější náhled na výkon studenta i jeho osobnost. V tomto článku představíme e-portfolia, jejich druhy a naznačíme možnosti i bariéry širšího využití e-portfolií ve školním vzdělávání.
Anglicky
One of the relatively new trend in education is the use of e-portfolios and online systems to manage electronic portfolios. The use of e-portfolios can transform teaching and learning, not only students, but also the area of evaluation. This is based on an evaluation of the learning outcomes of students and their learning, which enables comprehensive insight into the performance of the student and his personality. In this paper we present e-portfolios, their types and outline the opportunities and barriers to the wider use of e-portfolios in school education.
Zobrazeno: 8. 11. 2024 17:03