J 2013

E-portfolia jako jiný přístup k učení a hodnocení studentů

ZOUNEK, Jiří

Basic information

Original name

E-portfolia jako jiný přístup k učení a hodnocení studentů

Name (in English)

E-portfolios as a different approach to learning and assessment of students

Authors

ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Řízení školy: Speciál pro střední školy, Praha, Wolters Kluwer ČR, 2013, 1214-8679

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14210/13:00067702

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

e-portofila; e-learning; žáci; studenti; učitelé; učení; reflektivní učení

Keywords in English

e-portfolios; e-learning; pupils; students; learning; reflective learning

Tags

Změněno: 9/2/2016 08:49, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.

Abstract

V originále

Jedním z poměrně nových trendů ve vzdělávání je využívání tzv. e-portfolií a online systémů ke správě elektronických portfolií. Využívání e-portfolií může proměnit nejenom výuku a učení studentů, ale také oblast jejich hodnocení. To je založeno na zhodnocení průběhu učení studentů i výsledků jejich učení, což umožňuje komplexnější náhled na výkon studenta i jeho osobnost. V tomto článku představíme e-portfolia, jejich druhy a naznačíme možnosti i bariéry širšího využití e-portfolií ve školním vzdělávání.

In English

One of the relatively new trend in education is the use of e-portfolios and online systems to manage electronic portfolios. The use of e-portfolios can transform teaching and learning, not only students, but also the area of evaluation. This is based on an evaluation of the learning outcomes of students and their learning, which enables comprehensive insight into the performance of the student and his personality. In this paper we present e-portfolios, their types and outline the opportunities and barriers to the wider use of e-portfolios in school education.