Detailed Information on Publication Record
2013
E-portfolia jako jiný přístup k učení a hodnocení studentů
ZOUNEK, JiříBasic information
Original name
E-portfolia jako jiný přístup k učení a hodnocení studentů
Name (in English)
E-portfolios as a different approach to learning and assessment of students
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Řízení školy: Speciál pro střední školy, Praha, Wolters Kluwer ČR, 2013, 1214-8679
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/13:00067702
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
e-portofila; e-learning; žáci; studenti; učitelé; učení; reflektivní učení
Keywords in English
e-portfolios; e-learning; pupils; students; learning; reflective learning
Tags
Změněno: 9/2/2016 08:49, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Jedním z poměrně nových trendů ve vzdělávání je využívání tzv. e-portfolií a online systémů ke správě elektronických portfolií. Využívání e-portfolií může proměnit nejenom výuku a učení studentů, ale také oblast jejich hodnocení. To je založeno na zhodnocení průběhu učení studentů i výsledků jejich učení, což umožňuje komplexnější náhled na výkon studenta i jeho osobnost. V tomto článku představíme e-portfolia, jejich druhy a naznačíme možnosti i bariéry širšího využití e-portfolií ve školním vzdělávání.
In English
One of the relatively new trend in education is the use of e-portfolios and online systems to manage electronic portfolios. The use of e-portfolios can transform teaching and learning, not only students, but also the area of evaluation. This is based on an evaluation of the learning outcomes of students and their learning, which enables comprehensive insight into the performance of the student and his personality. In this paper we present e-portfolios, their types and outline the opportunities and barriers to the wider use of e-portfolios in school education.