Informační systém MU
ŠEĎOVÁ, Klára. Pedagogické efekty humoru ve výukové komunikaci (The pedagogical effects of humour in educational communication). Pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2012, roč. 62, č. 4, p. 426-441. ISSN 0031-3815.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pedagogické efekty humoru ve výukové komunikaci
Name in Czech Pedagogické efekty humoru ve výukové komunikaci
Name (in English) The pedagogical effects of humour in educational communication
Authors ŠEĎOVÁ, Klára (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Pedagogika, Praha, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2012, 0031-3815.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/12:00058327
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) humor; výuková komunikace; učení
Keywords in English humour; educational communication; learning
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 7/4/2013 18:41.
Abstract
Přehledová studie shrnuje výsledky empirických studií zkoumajících, zda zapojení humoru do výukové komunikace ovlivňuje žákovské učení.
Abstract (in English)
The overview article summarises the results of empirical studies on whether the inclusion of humour in educational communication has an effect on pupils learning.
Links
GA406/09/0752, research and development projectName: Komunikace ve školní třídě
Investor: Czech Science Foundation, Communication in the Classroom
Displayed: 20/7/2024 11:18