ČERNÝ, Michal. Marketing ve vědě?! (Marketing in science?!). Inflow : information journal [online]. Brno, 2013, vol. 6, No 1. ISSN 1802-9736.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Marketing ve vědě?!
Name in Czech Marketing ve vědě?!
Name (in English) Marketing in science?!
Authors ČERNÝ, Michal.
Edition Inflow : information journal [online], Brno, 2013, 1802-9736.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) marketing; marketing vědy
Keywords in English marketing; marketing in science
Changed by Changed by: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Changed: 1/2/2013 14:03.
Abstract
Autor se v článku zamýšlí nad tím, jak vlastně došlo k tomu, že bylo třeba začít uvažovat o marketingu ve vědě, o "prodeji" vědy a její užitečnosti směrem k většinové společnosti. Na příkladu slavného CERNu uvádí, jaké jsou konkrétní možnosti a příležitosti, které popularizátoři a marketéři vědy mají.
PrintDisplayed: 3/5/2024 19:32