TRNOVÁ, Eva. Teacher Development in IBSE. In Badania w dydaktyce chemii. Krakow: PEADAGOGICAL UNIVERSITY OF KRAKÓW, 2012, p. 181-184. ISBN 978-83-7271-766-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Teacher Development in IBSE
Name in Czech Rozvoj učitelů v IBSE
Name (in English) Teacher Development in IBSE
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Krakow, Badania w dydaktyce chemii, p. 181-184, 4 pp. 2012.
Publisher PEADAGOGICAL UNIVERSITY OF KRAKÓW
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Poland
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/12:00063462
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-83-7271-766-5
Keywords (in Czech) badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání, rozvoj učitelů
Keywords in English inquire-based science education; teacher development
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 5/4/2013 17:21.
Abstract
Učitelé na celém světě se potýkají s poklesem zájmu studentů o studium přírodních věd. Za jednu z hlavních příčin jsou považovány způsoby, kterými se přírodní vědy vyučují ve školách, protože metody výuky často neakceptují potřeby studentů. Není respektován odlišný styl učení současné Net generace a principy konektivismus. Studenti se domnívají, že výuka nesouvisí s jejich každodenním životem. Řešením může být implementace IBSE. Prezentujeme výsledky našeho výzkumu, které potvrzují, že IBSE motivuje studenty, stejně jako učitelé. Učitelé se však musí naučit, jak tuto metodu impementovat do výuky, a proto je třeba začlenit IBSE do pregraduální i postgraduální přípravy učitelů-servis a do celoživotního profesního vzdělávání učitelů.
Abstract (in English)
Teachers all over the world face decreasing interest of students in studying of science. Currently used teaching methods are considered to be one of the main reasons of this unfavourable situation because teaching methods often do not meet needs of the students. Different learning style of current NET generation and principles of connectivism are not generally accepted. Students find the covered topics unrelated to their everyday lives. We present findings of our research which confirm that inquire-based science education (IBSE) motivates students as well as teachers. However, teachers have to learn how to apply this method, therefore is should be incorporated both into pre-servis and in-servis programs and continual professional development (CPD).
Links
266589, interní kód MUName: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation
PrintDisplayed: 22/9/2024 22:08