Detailed Information on Publication Record
2012
Cooperation as one of the Characteristic Features of Inclusion
HAVEL, Jiří and Jana KRATOCHVÍLOVÁBasic information
Original name
Cooperation as one of the Characteristic Features of Inclusion
Name in Czech
Spolupráce jako jeden z charakteristických rysů inkluze
Authors
HAVEL, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jana KRATOCHVÍLOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
e-Pedagogium, Olomouc, PdF UP v Olomouci, 2012, 1213-7499
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14410/12:00063497
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
Primární vzdělávání; speciální vzdělávací potřeby; inkluze; spolupráce.
Keywords in English
Primary education; special educational needs; inclusion; cooperation.
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 4/2/2013 14:37, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
V originále
We perceive communication, cooperation, application of differentiation and individualization, maximum expectation from pupils and respect among participants of education as characteristic features of inclusive education. In this paper we carry out qualitative and quantitative analysis of data gained from six selected indicators relating to the cooperation in Czech primary schools, which we perceive as a necessary condition for inclusion. As a research tool we used Czech version of the questionnaire Framework for self-evaluation of conditions of education 2007 from which we have selected criteria specifying the characteristics of cooperation that we have analyzed.
In Czech
Komunikaci, spolupráci, aplikaci diferenciace a individualizace, maximální očekávání od žáků a respekt mezi účastníky vzdělávání vnímáme jako charakteristické rysy inkluzivního vzdělávání. V tomto článku přinášíme kvalitativní a kvantitativní analýzu dat vztahujících se k indikátoru spolupráce v českých primárních školách, který vnímáme jako nezbytnou podmínku pro inkluzi. Jako výzkumný nástroj jsme užívali českou verzi dotazníku Rámec pro sebehodnocení podmínek vzdělání 2007, z kterého jsme vybrali kritéria specifická pro spolupráci ve škole.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|