BARTOŇOVÁ, Miroslava, Pavla PITNEROVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ and Věra VOJTOVÁ. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole (Strategy for the Education of Pupils with Special Educational Needs in High School). Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012. 221 pp. ISBN 978-80-210-6001-2. [citováno 2024-04-24]
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole
Name (in English) Strategy for the Education of Pupils with Special Educational Needs in High School
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava, Pavla PITNEROVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ and Věra VOJTOVÁ
Edition 1. vyd. Brno, 221 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6001-2
Keywords (in Czech) vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; střední školy
Tags Munipress
Changed by Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 9/4/2013 15:11.
Abstract
Kniha poskytuje základní informace z oblasti výchovy a vzdělávání osob s postižením či znevýhodněním. Cílem je pomoci budoucím středoškolským učitelům a seznámit je se speciálními potřebami těchto žáků a pochopit strategie, které jim pomáhají učební proces zvládnout. Text je členěn do kapitol se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; možnosti speciálně pedagogické podpory těmto žákům a jejich učitelům; úloha diagnostiky v procesu profesní orientace žáka se zdravotním postižením; vliv tělesného, zrakového, sluchového postižení nebo narušené komunikační schopnosti na vzdělávání; přístupy k žákům se specifickými poruchami učení a specifika dospělých osob s dyslexií a jejich profesní život; žáci s problémy v chování nebo v riziku poruch chování.
Abstract (in English)
The book offers basic information about education of persons with disabilities or disadvantage. The main goal of the book is to offer future secondary school teachers an overview of special educational needs and strategies used in education which help pupils with SEN in mastering required knowledge and abilities. The book is divided into chapters focusing on pupils with SEN and their teachers; the role of assessment in professional orientation of pupils with health disabilities; influence of physical, visual, hearing impairment or impaired communication ability on education; approaches to pupils with specific learning disorders and adults with dyslexia and their professional life; pupils with behaviour difficulties or at risk of behaviour difficulties.
Links
CZ.1.07/2.2.00/15.0201, interní kód MUName: Vzdělávání budoucích středoškolských učitelů přírodních věd a informatiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education
PrintDisplayed: 24/4/2024 09:15