c 2012

Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole

BARTOŇOVÁ, Miroslava, Pavla PITNEROVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ et. al.

Basic information

Original name

Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole

Name (in English)

Strategy for the Education of Pupils with Special Educational Needs in High School

Authors

Edition

1. vyd. Brno, 221 pp. 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6001-2

Keywords (in Czech)

vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; střední školy

Tags

Změněno: 9/4/2013 15:11, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Kniha poskytuje základní informace z oblasti výchovy a vzdělávání osob s postižením či znevýhodněním. Cílem je pomoci budoucím středoškolským učitelům a seznámit je se speciálními potřebami těchto žáků a pochopit strategie, které jim pomáhají učební proces zvládnout. Text je členěn do kapitol se zaměřením na vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami; možnosti speciálně pedagogické podpory těmto žákům a jejich učitelům; úloha diagnostiky v procesu profesní orientace žáka se zdravotním postižením; vliv tělesného, zrakového, sluchového postižení nebo narušené komunikační schopnosti na vzdělávání; přístupy k žákům se specifickými poruchami učení a specifika dospělých osob s dyslexií a jejich profesní život; žáci s problémy v chování nebo v riziku poruch chování.

In English

The book offers basic information about education of persons with disabilities or disadvantage. The main goal of the book is to offer future secondary school teachers an overview of special educational needs and strategies used in education which help pupils with SEN in mastering required knowledge and abilities. The book is divided into chapters focusing on pupils with SEN and their teachers; the role of assessment in professional orientation of pupils with health disabilities; influence of physical, visual, hearing impairment or impaired communication ability on education; approaches to pupils with specific learning disorders and adults with dyslexia and their professional life; pupils with behaviour difficulties or at risk of behaviour difficulties.

Links

CZ.1.07/2.2.00/15.0201, interní kód MU
Name: Vzdělávání budoucích středoškolských učitelů přírodních věd a informatiky
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education

Files attached