PERREN, Sonja, Lucie CORCORAN, Helen COWIE, Francine DEHUE, D’Jamila GARCIA, Conor MC GUCKIN, Anna ŠEVČÍKOVÁ, Panayiota TSATSOU a Trijntje VÖLLINK. Tackling cyberbullying: Review of empirical evidence regarding successful responses by students, parents and schools. International Journal of Conflict and Violence. roč. 6, č. 2, s. 283 – 292. ISSN 1864-1385. 2012.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tackling cyberbullying: Review of empirical evidence regarding successful responses by students, parents and schools.
Autoři PERREN, Sonja (756 Švýcarsko), Lucie CORCORAN (372 Irsko), Helen COWIE (826 Velká Británie a Severní Irsko), Francine DEHUE (528 Nizozemské království), D’Jamila GARCIA (724 Španělsko), Conor MC GUCKIN (372 Irsko), Anna ŠEVČÍKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí), Panayiota TSATSOU (300 Řecko) a Trijntje VÖLLINK (528 Nizozemské království).
Vydání International Journal of Conflict and Violence, 2012, 1864-1385.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 0.512
Kód RIV RIV/00216224:14230/12:00063551
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
UT WoS 000313961100011
Klíčová slova anglicky cyberbullying; coping; children; internet; aggressive behavior
Změnil Změnila: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Změněno: 22. 4. 2013 20:13.
Anotace
A summary of current knowledge on successful responses to cyberbullying differentiating between three different response domains: reducing risks, combatting the problem, and buffering negative impact. A systematic literature search yielded thirty-six relevant studies, most of which report findings regarding general prevention strategies (e.g., anti-bullying policies or cybersafety strategies) and the use of coping strategies such as seeking support, responding (retaliation or confronting), technical solutions, and avoidant and emotion-focussed strategies. Whilst a few studies report perceived success, very few measure the success of the strategies in relation to risks and outcomes. There is a clear lack of evidence concerning successful responses.
Návaznosti
LD11008, projekt VaVNázev: Copingové strategie kyberšikany u adolescentů (Akronym: CSKA)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Copingové strategie kyberšikany u adolescentů
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 17:45