J 2012

Tackling cyberbullying: Review of empirical evidence regarding successful responses by students, parents and schools.

PERREN, Sonja, Lucie CORCORAN, Helen COWIE, Francine DEHUE, D’Jamila GARCIA et. al.

Základní údaje

Originální název

Tackling cyberbullying: Review of empirical evidence regarding successful responses by students, parents and schools.

Autoři

PERREN, Sonja (756 Švýcarsko), Lucie CORCORAN (372 Irsko), Helen COWIE (826 Velká Británie a Severní Irsko), Francine DEHUE (528 Nizozemské království), D’Jamila GARCIA (724 Španělsko), Conor MC GUCKIN (372 Irsko), Anna ŠEVČÍKOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí), Panayiota TSATSOU (300 Řecko) a Trijntje VÖLLINK (528 Nizozemské království)

Vydání

International Journal of Conflict and Violence, 2012, 1864-1385

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Impakt faktor

Impact factor: 0.512

Kód RIV

RIV/00216224:14230/12:00063551

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

UT WoS

000313961100011

Klíčová slova anglicky

cyberbullying; coping; children; internet; aggressive behavior
Změněno: 22. 4. 2013 20:13, Ing. Alena Raisová

Anotace

V originále

A summary of current knowledge on successful responses to cyberbullying differentiating between three different response domains: reducing risks, combatting the problem, and buffering negative impact. A systematic literature search yielded thirty-six relevant studies, most of which report findings regarding general prevention strategies (e.g., anti-bullying policies or cybersafety strategies) and the use of coping strategies such as seeking support, responding (retaliation or confronting), technical solutions, and avoidant and emotion-focussed strategies. Whilst a few studies report perceived success, very few measure the success of the strategies in relation to risks and outcomes. There is a clear lack of evidence concerning successful responses.

Návaznosti

LD11008, projekt VaV
Název: Copingové strategie kyberšikany u adolescentů (Akronym: CSKA)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Copingové strategie kyberšikany u adolescentů