Detailed Information on Publication Record
2012
Působení artefiletiky na osobnost žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách praktických
BARTOŇOVÁ, MiroslavaBasic information
Original name
Působení artefiletiky na osobnost žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách praktických
Name in Czech
Působení artefiletiky na osobnost žáků s lehkým mentálním postižením v základních školách praktických
Name (in English)
Influence of Artefiletics on Personality of Pupils with Mild Intellectual Disabilities in Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilities
Authors
Edition
Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 2012
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Konferenční abstrakt
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-231-4
Keywords (in Czech)
: arteterapie artefiletika žák s lehkým mentálním postižením základní škola praktická edukace techniky školní vzdělávací program
Keywords in English
Art Therapy artefiletics pupil with mild mental impairment elementary school for pupils with mild mental impairment education technics School educatinal program painting
Tags
Reviewed
Změněno: 23/2/2013 12:16, prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
V originále
V následující stati prezentujeme postavení artefiletiky jako terapeutického přístupu v edukaci žáků s lehkým mentálním postižením. Výsledky kvalitativně orientovaného šetření byly zaměřeny na postavení výtvarných aktivit ve vzdělávacím obsahu na základní škole praktické. Jedná se o dílčí výzkumné šetření realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
In English
The following article presents the Artefiletics as a therapeutic approach in education of pupils with mild mental impairment. Results of qualitative research were focused on position of art activities in educational content in elementary school for pupils with mild mental impairment. It is a partial research implemented within the research plan Pupils with special needs in a context of Framework Educational Programme for Elementary Education.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|