HRBÁČEK, Jiří. Studijní opory pro výuku osob se specifickými poruchami učení. In Vítková,M.,Friedmann,Z. (eds.) Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 2012. ISBN 978-80-7315-231-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Studijní opory pro výuku osob se specifickými poruchami učení
Název česky Studijní opory pro výuku osob se specifickými poruchami učení
Název anglicky Study Materials for Education of Persons with Specific Learning Disorders
Autoři HRBÁČEK, Jiří.
Vydání Vítková,M.,Friedmann,Z. (eds.) Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 2012.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-231-4
Klíčová slova česky multimediální interaktivní distanční studijní opory; dynamicky vtvářené studijní a výukové opory; specifické poruchy učení; MyIMLE systém; studijní opory propojené s externími systémy; studijní opory s vnitřní inteligencí; efektivita výuky
Klíčová slova anglicky Multi-medial interactive study materials; dynamically prepared study and teaching materials; specific learning disorders; MyIMLE system; study materials linked to external systems; study materials with inner intelligence; effectiveness of education
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Ing. Jiří Hrbáček, Ph.D., učo 2454. Změněno: 7. 2. 2013 14:22.
Anotace
Již více než dvacet let se systematicky věnuji zkoumání způsobu využití multimediálních interaktivních distančních studijních opor v prezenční výuce i možnostem a způsobům tvorby distančních studijních opor s cílem zvýšit efektivitu výuky nejen lidí se specifickými poruchami učení (dále již jen SPU). Za tu dobu byla provedena řada na sebe navazujících dílčích výzkumných šetření, která přinesla mnoho zajímavých poznatků. Na základě uvedených zkoumání byl vyvinut MyIMLE systém, který umožňuje přímé propojení studijních opor s externími systémy. Pro efektivní tvorbu opor byla díky výsledkům výzkumů vytvořena metodika tvorby dynamických studijních a výukových opor s možností implementace vnitřní inteligence, která prošla počáteční pilotní testostováním. To vše přináši mnoho pozitivního a nové možnosti do výuky nejen osob s SPU.
Anotace anglicky
I have researched the use of multi-medial interactive study materials for more than 20 years. Furthermore, I focused on possible ways of creating these materials to enhance the effectiveness of education of people with specific learning disorders and not only them. We have gained a lot of interesting data in a number of researches.Baseed on the findings, the MyIMLE system was developped. It allows to link study materials to external systems. We have prepared guidelines for effective creation of dynamic study and teaching materials thanks to the research outcomes and piloted them. It all brings a lot of positive impulses and new opportunities in education of students with SLD as well as without.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 07:24