C 2012

Raná intervence u dětí s narušenou komunikační schopností

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona

Basic information

Original name

Raná intervence u dětí s narušenou komunikační schopností

Name in Czech

Raná intervence u dětí s narušenou komunikační schopností

Name (in English)

Early intervention of children with communication disorders

Authors

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

první. Brno, Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením, p. 209-225, 17 pp. 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/12:00063590

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-5880-4

Keywords (in Czech)

raná logopedická intervence; programy rané intervence; vývoj řeči; narušená komunikační schopnost; narušený vývoj řeči; opožděný vývoj řeči; dítě s identifikovatelným rizikem; potenciálně rizikové dítě; rizikové markery; komunikační strategie; Hanen program

Keywords in English

early speech therapy intervention; programs of early intervention; speech development; communication disorders; disordered communication development; delayed speech development;

Tags

Reviewed
Změněno: 27/3/2013 16:34, doc. PhDr. Ilona Bytešníková, Ph.D.

Abstract

V originále

V současné době vystupuje do popředí důležitý požadavek přímého zaměření se na problematiku rané detekce opožděného či narušeného vývoje řeči u dětí s rizikem ve vývoji řeči. U této skupiny dětí je nevyhnutelné poskytovat logopedickou intervenci a věnovat se prevenci již v časných fázích vývoje. Raná intervence v logopedii je v celé řadě zemí realizována již více než třicet let. Raná intervence u dítěte s identifikovatelným či potenciálně identifikovatelným rizikem ve vývoji řeči musí být zaměřena na dítě i na celou rodinu.

In English

Nowadays is important to pay direct attention to early detection of delayed or disturbed speech development of the children with risk speech development. It is necessary to provide speech therapy intervention and prevention of early phases of the speech development. Speech therapy early intervention has been realised in many countries for more than thirty years. Speech therapy intervention of the risk child must be effectively directed to child and his family.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education

Files attached

Rana_intervence_u_deti_II.docx
Request the author's version of the file
mono_opatrilova_ranna_pece_2013.pdf
Request the author's version of the file